گزارش

در خراسان رضوی به عنوان بیست و دومین مقصد سفر استانی وزیر صمت اتفاق افتاد ؛ بهره برداری از سه طرح با 2480 میلیارد ریال سرمایه گذاری و 240 نفر اشتغال زایی

خراسان رضوی مقصد بیست و دومین سفر اسانی وزیر صمت بود تا طی این سفر دو روزه سه طرح با 2840 میلیارد ریال سرمایه گذاری و 240 نفر اشتغال زایی به بهره برداری برسید.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بهره برداری، کلنگ زنی و بازدید از چندین واحد صنعتی و معدنی و همچنین دیدار با فعالان اقتصادی، کارآفرینان، صنعتگران و معدن کاران شهرستانهای نیشابور، بردسکن، تربت حیدریه، کاشمر و سبزوار به استان خراسان رضوی سفر کرد.

علیرضا رزم حسینی، در نخستین برنامه سفر با حضور در شهرک صنعتی خیام نیشابور، شرکت الکترو فرامهر این شهرک را مورد بهره برداری قرار داد. این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه 41 هزار دستگاه ماشین لباسشویی اتومات با سرمایه گذاری 450 میلیارد ریال، امکان اشتغال 50 نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده

وزیر صمت در ادامه برنامه های فشرده نخستین روز سفر، در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح چینی بهداشتی سرام آرای فجر زرین تربت حیدریه حضور یافت. فاز اول این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ٦٦٠٠ تن چینی بهداشتی، با سرمایه گذاری ٧٠٠ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال زایی ١٥٠ نفر به صورت مستقیم تا سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

در ادامه برنامه های بیست و دومین سفر استانی وزیر صمت، واحد به فام سرام تربت حیدریه مورد بهره برداری قرار گرفت. این واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه ٨٩٠٠ تن کاشی پخت سوم، با سرمایه گذاری ٥٩٠ میلیارد ریال، ظرفیت اشتغال زایی ٧٥ نفر را به صورت مستقیم ایجاد نموده است.

علیرضا رزم حسینی در ادامه واحد نوآفرینی زنجیره ارزش زعفران تربت حیدریه را مورد بازدید قرار داد و در گفتگو با مدیران و کارکنان آن از نزدیک با ظرفیت ها و مشکلات این مجموعه آشنا شد. این مرکز در زمینی به مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع و با اشتغال‌زایی مستقیم سالیانه برای ۱۰۰ نفر از افراد جویای کار در تربت حیدریه راه اندازی شده است.

وزیر صمت در سفر به شهرستان کاشمر، مجموعه کارخانجات نوشیدنی بیسمارک این شهرستان را مورد بهره برداری قرار داد. این مجموعه تولیدی با ظرفیت تولید سالانه پنجاه هزار تن انواع آبمیوه و نوشیدنی، با سرمایه گذاری ١٨٠٠ میلیارد ریال، ظرفیت اشتغال زایی ١٢٠ نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.

 

 

همچنین رزم حسینی در سفر به شهرستان سبزوار از کارخانه پارس هستی آسیا واقع در شهرک صنعتی شماره یک سبزوار بازدید به عمل آورد. این واحد تولیدی نیز با ظرفیت تولید سالانه ١٤٠ هزار تن آهک میکرونیزه، هیدراته و پودر کربنات کلسیم، با سرمایه گذاری ٥٥٠٠ میلیارد ریال، ظرفیت اشتغال زایی ١٨٠ نفر را به صورت مستقیم ایجاد نموده است.

اشتغال زایی
بهره برداری از سه طرح با 240 نفر اشتغال زایی

امیدبخشی و تحول آفرینی بخش معدن خراسان رضوی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع فعالان اقتصادی، کارآفرینان، صنعتگران و معدن کاران شهرستان تربت حیدریه هدف از سفر دو روزه به خراسان رضوی را دیدار با مردم سخت کوش این استان و پیگیری برای رفع مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت بیان کرد و افزود: یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه های ماندگار در نظام جمهوری اسلامی انتقال آب شیرین از خلیج فارس به شرق و فلات مرکزی کشور بود.

رزم حسینی با اشاره به اظهار نگرانی سرمایه گذاران این منطقه در زمینه کمبود منابع آبی و خشکسالی چند دهه اخیر، بیان داشت: به منظور رفع یکی از بزرگترین مشکلات در مسیر توسعه صنعتی و تثبیت جمعیتی در شرق و فلات مرکزی و همچنین پیاده سازی سیاست توسعه متوازن در کشور، ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس در وزارت صمت و با حضور و سرمایه گذاری شرکتهای بزرگ معدنی اجرا شد و امروز برای صنایع و معادن استانهای یزد و کرمان آب شیرین تامین شده است.

وی با اشاره به فازهای بعدی پروژه همزمان با اتمام فاز نخست، اظهار داشت: این طرح در خط شماره ٢ از مسیر کرمان، صنایع و معادن طول مسیر در استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی را بهره مند خواهد کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه خطوط سوم و چهارم این طرح نیز برای بهره مندی استانهای اصفهان و سیستان و بلوچستان از خلیج فارس و دریای عمان با قدرت و قوت در حال فعالیت می باشد، خاطرنشان کرد: این پروژه تاکید و توجه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور را به همراه داشت و در آینده می تواند تأمین آب بخش های دیگر کشور مانند کشاورزی و شرب را هم در پی داشته باشد.

رزم حسینی اجرای این پروژه را انجام بخش بزرگی از رسالت معادن و صنایع معدنی کشور در حوزه مسئولیتهای اجتماعی دانست و تصریح کرد: در سال گذشته با وجود جنگ اقتصادی و تحریمی و پاندمی کرونا، رشد صنعتی ٧/١ درصدی را تجربه کردیم و در حوزه معدن نیز رشد ١٣/٣ درصدی استخراج از معادن را داشتیم و امروز یکی از پانزده کشور برتر معدنی دنیا با ٦٢ ماده معدنی شناخته شده هستیم.

وی با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی یکی از استانهای امیدبخش ما در بخش معدن می باشد، گفت: سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در مسیر کشف و استخراج جدید معدنی هستند و به زودی شاهد اتفاقات چشمگیر در این حوزه خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تشریح شرایط خوب صادراتی و ارزیابی شرایط مطلوب صنعت کاشی و سرامیک کشور، گفت: قطعا با تداوم سیاستهای حمایتی موجود روز به روز شاهد رشد بیشتر و ارتقای شاخص های صنعتی در این رشته خواهیم بود.

وی در پایان با تقدیر از همراهی و همدلی مسولان شهرستان تربت حیدریه بویژه امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار، پیشرفت و توسعه بیش از پیش این منطقه را به برکت این همدلی و همراهی پیش بینی کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=72932
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن