صنعت-معدن-تجارت

برگزاری نشست کارگروه ریسندگی الیاف کوتاه انجمن صنایع نساجی ایران

نشست کارگروه ریسندگی الیاف کوتاه انجمن صنایع نساجی ایران با حضور اعضای محترم انجمن در محل دبیرخانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، در این نشست که با استقبال اعضای این کارگروه برگزار شد در خصوص مسائل و مشکلات واحدهای ریسندگی در تامین مواد اولیه مورد نیاز، توسعه و بازسازی و نوسازی، آمارهای واردات انواع نخ و الیاف و آمار تولیدات داخلی بحث و تبادل نظر شد. آقایان اسماعیل توکلی زاده و محمد کاردان رئیس و دبیر کارگروه ریسندگی الیاف کوتاه انجمن در بخش ابتدایی این جلسه گزارشی از پیگیری های هیئت رئیسه کارگروه در طول ماه های اخیر ارائه فرمودند و مهندس حائری مدیر اجرایی کارگروه مذکور نیز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص استخراج و تدوین آمارهای تجارت و تولید مربوط به ریسندگی الیاف کوتاه و نشست های مشترک با مسئولین مربوطه به تشریح مسائل و مشکلات موجود و لزوم هماهنگی و یکپارچگی بیشتر اعضا در حصول به نتیجه را یادآور شدند.
در ادامه این نشست اعضای کارگروه به طرح دغدغه‌های خود و مشکلات واحدها در تامین نقدینگی و تخصیص ارز مواد اولیه، تامین اجتماعی، گمرک و بانک مرکزی و مشکلات قطعی برق و گاز مطرح نمودند. همچنین موضوع قاچاق محصولات نهایی زنجیره ارزش نظیر پوشاک و پارچه و وفور کالای قاچاق در بازار و واردات نخ با تعرفه‌های غیر کارشناسی و غیر موثر را از مهم‌ترین مسائل دست به گریبان واحدهای تولیدی دانستند.
در ادامه این نشست دکتر هزارجریبی از دفتر پیشه وزارت جهاد کشاورزی نیز در جلسه حضور یافتند و توضیحاتی را در خصوص آمار کمی و کیفی کشت و برداشت پنبه در کشور ارائه فرمودند و مواردی را در خصوص لزوم حمایت بیشتر واحدهای ریسندگی در خرید و تزریق نقدینگی به شرکت‌های پنبه پاک کنی مطرح فرمودند در ادامه اعضای کارگروه نیز از نگرانی ها و دغدغه های مربوط به کیفیت پنبه داخل سخن گفتند و بر لزوم حمایت از تولید پنبه در بخش کشاورزی تاکید کردند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98637
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن