خراسان جنوبی

۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال حمایتی در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود

 

تفاهم آنلاین -خراسان جنوبی-رضا بهنام : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال حمایتی توسط سه دستگاه متولی در استان پرداخت می‌شود.
جواد اشرفی در جلسه گروه کاری اشتغال حمایتی خراسان جنوبی اظهار کرد: این تسهیلات توسط سه دستگاه حمایتی استان از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران با تعهد اشتغالزایی ۹ هزار نفر در حال پرداخت است.
وی با اشاره به اینکه از مجموع ۹ هزار میلیارد تسهیلات حمایتی استان، هفت هزار میلیارد ریال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) به جامعه هدف پرداخت خواهد شد، بیان کرد: تلاش ما با پرداخت تسهیلات حمایتی توانمندسازی جامعه هدف است و در همین راستا در آبان ماه جاری جشن خودکفایی و توانمندسازی ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار کمیته امداد امام خمینی(ره)، را در استان خواهیم داشت.
معاون استاندار به همراهی بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات حمایتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته بانک‌های استان رتبه پنجم کشور را در پرداخت تسهیلات حمایتی کسب کردند و امیدواریم در سال جاری هم این همراهی وجود داشته باشد تا شاهد جذب حداکثری این تسهیلات در خراسان جنوبی باشیم.
اشرفی خاطرنشان کرد: رسته‌های شغلی مزیت‌دار استان شناسایی و تلاش ما این است که مشاغل جدید در این رسته‌ها ایجاد شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به جامعه هدف در استان پرداخت کردیم که برای هزار نفر هم شغل ایجاد شد و بیشترین اشتغال ایجاد شده در زمینه خدمات بوده‌ است.
محمد عرب از خودکفایی ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در دو سال اخیر خبر داد و گفت:در آبان ماه امسال جشن خودکفایی این مددجویان را در قالب جشن “بلندای همت” و با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهیم کرد.
وی بیان کرد: اصولی‌ترین روش فقرزدایی آموزش، مهارت آموزی، توانمندسازی محرومان و ایجاد اشتغال است که به خوبی در کمیته امداد امام خمینی(ره) دنبال می‌شود.
به گفته وی؛ سقف پرداخت تسهیلات حمایتی این نهاد هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است اما در زمینه دانش بنیان این رقم تا سه میلیارد ریال هم افزایش پیدا می‌کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98640
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن