اجتماعی

برای موفقیت، مهاجرت کنید

همیشه وقتی مشکلات و فشارها بر جامعه افزایش می‌یابد تمایل افراد برای مهاجرت نیز افزایش خواهد داشت. در واقع موجی از ناامیدی و ناتوانی افراد را با رؤیای زندگی بهتر به سمت دنیایی ناشناخته می‌برد. در حالی که مهاجرت تصمیم بزرگی است که اگر با دقت و وسواس با آن برخورد نکنیم موفقیتی در کار نخواهد بود.

به گزارش تفاهم آنلاین، در شرایط فعلی جامعه ما مهاجرت نقل محافل دوستانه، خانوادگی و کاری است. کمتر کسی است که رؤیای زندگی در آرمان‌شهری در یکی از کشورهای خارجی را نداشته باشد و از آن کمتر تعداد افرادی است که توان و اراده دفاع از ماندن و ساختن وطن را دارند.

فشارهای اقتصادی، سوءمدیریت‌ها، فسادها و رانت‌ها رمقی برای وطن‌پرستی جوانان باقی نگذاشته و حالا همه در خیال رفتن هستند. اما آیا برای موفقیت باید مهاجرت کرد؟

مهاجرت یعنی چه؟

مهاجرت یعنی ترک تمام آنچه دنیای شما را شکل داده است. تمام افراد، باورها، تصاویر، اماکن، سبک زندگی و حتی طعم‌ها و عطرهایی که زندگی را با آنها شناختید. پس حجم عظیمی از دلتنگی و اندوه، بخش انکارناپذیر زندگی در کشوری غریب است.

پس از آن، مسئله تفاوت سطح زندگی و سبک زندگی مطرح می‌شود. اشتباه بزرگ اغلب افراد این است که به امید تغییر سطح زندگی خود، کشور دیگری را برای زندگی انتخاب می‌کنند در حالی که اساس مهاجرت، تغییر سبک زندگی است. در نتیجه به خاطر عدم رضایت از تغییر سبک زندگی خود، علیرغم امکانات و رفاه نسبی در کشورهای خارجی از زندگی خود راضی نیستند.

بهترین بهانه برای فرار به جلو

یکی از توانایی‌های شگفت‌انگیز ذهن بشر برای کاهش فشار، ارائه میانبرهایی است که هدفی جز گمراه کردن افکار ندارند. همیشه تصمیم‌گیری، موقعیت دشواری است که ذهن انسان به دنبال رهایی از آن است. بی‌خیالی و یا شگردهایی مانند فرار رو به جلو بهترین راه برای رهایی از این فشار ذهنی است.

پذیرش مسئولیت زندگی و تعیین مسیری برای آینده یکی از آن موقعیت‌هایی است که بسیار دشوار است. اینجاست که رؤیای زندگی در یک کشور خارجی بهانه خوبی برای فرار به دست جوانان می‌دهد.

حتی وقتی هنوز تصمیم قاطعی نگرفته‌اید می‌توانید با شرکت در کلاس زبان، تلاش برای دریافت مدرک آیلتس و بررسی مداوم شرایط پذیرش کشورهای مختلف، خود و دیگران را گمراه کنید. از کسی که به دنبال رفتن و از نو شروع کردن است کسی انتظار کار جدی یا تشکیل خانواده ندارد پس با این شیوه مدرن اتلاف وقت می‌توان حداقل چندین سال زمان خرید.

چه کسانی در مهاجرت شکست می‌خورند؟

چه کسانی شکست می‌خورند؟

در تمام امور، روش ساده و کاربردی محاسبه سود و زیان، بهترین و ساده‌ترین راه برای تصمیم‌گیری است. حتی برای تصمیم‌گیری در مورد زندگی در یک کشور دیگر هم فهرستی از مزایا و معایب مهاجرت را با توجه به علایق شخصی و سبک زندگی خود تهیه کنید تا برای تصمیم‌گیری شما را یاری کند.

بدیهی است اگر کفه معایب سنگین‌تر باشد نمی‌توانید به آینده روشن خود در یک کشور خارجی امیدوار باشید. علاوه بر آن اگر جزو کسانی هستید که همیشه از جامعه طلبکارید و بدون تلاشی برای بهبود شرایط، به دنبال آرمان شهری هستید که در آن همه بدون چشمداشت، دغدغه آرامش و آسایش شما را داشته باشند باید بدانید هر جا که باشید آسمان همین رنگ است. همه جا مشکلات و خوبی‌ها در کنار هم است.

چرا باید مهاجرت کنیم؟

اگر مهاجرت را به منظور ترک انفعال و آغاز اقدام و فعالیت بپذیریم همه ما باید برای موفقیت، مهاجرت کنیم. باید از افکار پریشان و عادت‌های غلط مهاجرت کنیم. باید از کاری که به آن علاقه نداریم، رابطه‌ای که به ما آرامش نمی‌دهد و روزمرگی و گذران زندگی بدون هدف، مهاجرت کنیم. باید موفقیت و پیشرفت بدون تلاش و پشتکار را فراموش کنیم و باور کنیم در هر کجای این کره خاکی باشیم باید رنج مقدس زندگی را تحمل کنیم.

البته این به معنای رد قطعی مهاجرت به یک کشور دیگر نیست. ولی به خاطر داشته باشید اگر هدف مشخصی دارید که تنها با زندگی در یک کشور دیگر قابل دستیابی است می‌توانید رنج و ریسک بالای این تصمیم را تحمل کنید وگرنه محیط و امکانات زندگی تلاش و پشتکار هرگز معجزه نمی‌کند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65668
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن