اجتماعی

برای راه اندازی کارگاه قالیشویی چقدر هزینه کنیم؟

کارگاه قالیشویی از جمله مشاغلی است که در ظاهر به تحصیلات و تخصص خاصی نیاز ندارد. اما اگر ندانیم برای راه اندازی کارگاه قالیشویی چقدر هزینه کنیم؟ ممکن است مجبور به پرداخت خسارت سنگینی به مشتریان شویم. امروزه قالیشویی تنها یک شغل خدماتی ساده نیست. انتخاب مواد شوینده، ابزار شستشو، نحوه آبگیری، نحوه خشک کردن قالی و حتی انبار قالیشویی در کیفیت کار شما تأثیرگذار است. زیرا قیمت بالای انواع فرش ریسک این کار را افزایش می‌دهد. ضمن اینکه درآمد بالای کارگاه قالیشویی در ایام قبل از عید نوروز معیار مناسبی برای انتخاب این شغل نیست. پس باید با در نظر گرفتن تمام جوانب وارد این کار شوید.

برای راه اندازی کارگاه قالیشویی چقدر هزینه کنیم؟
برای راه اندازی کارگاه قالیشویی چقدر هزینه کنیم؟

کدام تجهیزات برای کارگاه قالیشویی ضروری است؟

برخی افراد تصور می‌کنند صرفه‌جویی در خرید تجهیزات کارگاه قالیشویی به نفع ایشان است. در حالی که اگر از یک فرد باتجربه در این حوزه بپرسیم برای راه اندازی کارگاه قالیشویی چقدر هزینه کنیم؟ قطعاً هزینه تجهیزات و مکان مناسب را لحاظ می‌کند. چون تفاوت یک قالیشویی سنتی با قالیشویی مدرن تنها در سختی کار نیست. وجود تجهیزات قالیشویی بر کیفیت، سرعت و سود کار تأثیرگذار است. به عنوان مثال در فصل اوج کار قالیشویی یعنی قبل از عید نوروز یک قالیشویی سنتی به دلیل سرعت محدود، ظرفیت محدودی برای قبول سفارش دارد. زیرا مثلاً برای خشک شدن فرش در قالیشویی سنتی زمان و فضای کافی لازم است. اما یک قالیشویی مجهز به دستگاه اتوماتیک شستشو، آبگیری و خشک کن به راحتی می‌تواند ظرفیت کار خود را برای عید نوروز افزایش دهد. ضمن اینکه کار با تجهیزات اتوماتیک قالیشویی سبب می‌شود حاشیه سود شما نیز افزایش یابد.

برای راه‌اندازی کارگاه قالیشویی در کدام هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم؟

راه‌اندازی کارگاه قالیشویی مانند هر کسب و کار دیگری هزینه‌های ضروری و غیرضروری وجود دارد. تأمین مکان مناسب و تجهیزات کافی از جمله موارد ضروری این کار هستند. به جز اینها خرید مواد شوینده، هزینه انرژی(آب و برق) و هزینه حمل و نقل از جمله مواردی است که باید لحاظ شود. اما به عنوان مثال تدارک دفتر کار در مرکز شهر و دکوراسیون آن در ابتدای کار هیچ ضرورتی ندارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند چون کارگاه قالیشویی معمولاً در حومه شهر است حتماً باید دفتر کاری در داخل شهر داشته باشند. در حالی که در دنیای امروز و با رونق کسب و کارهای آنلاین چنین موردی اصلاً ضرورت ندارد. به جای هزینه تهیه دفتر کار باید روش مناسبی برای بازاریابی و تبلیغات خود انتخاب کنید.

چرا برای تجهیزات قالیشویی هزینه کنیم؟
چرا برای تجهیزات قالیشویی هزینه کنیم؟

چرا برای تبلیغات هزینه کنیم؟

در دنیای امروز اولین گام برای جذب مشتری تبلیغات است. زیرا شما برای جلب مشتری ناگزیر به معرفی خود هستید پس هزینه تبلیغات را در سرمایه اولیه خود در نظر بگیرید. البته توصیه‌های سنتی مانند شروع کار کارگاه قالیشویی قبل از عید نوروز و مراسم آن هم مؤثر است اما هیچکدام جایگزین تبلیغات نمی‌شود. به عنوان مثال در ماه‌های قبل از عید نوروز از طریق تبلیغات آنلاین یا محلی، پیشنهادات شگفت‌انگیز به مردم ارائه کنید تا برای استفاده از خدمات شما وسوسه شوند. به عنوان مثال شستشوی قالی‌های کوچک با نصف قیمت می‌تواند ایده مناسبی برای معرفی کارگاه شما باشد. زیرا به هر حال مردم برای اعتماد به یک مجموعه جدید نیاز به انگیزه دارند. همین قالی‌های کوچک و اطمینان مشتری از کیفیت کار شما می‌تواند شروع یک ارتباط مداوم و سودآور برای شما باشد.

بنابراین برای موفقیت کارگاه قالیشویی در صرف هزینه برای تهیه مکان کارگاه، تجهیزات و تبلیغات هدفمند به هیچ عنوان صرفه‌جویی نکنید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80849
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن