مناطق آزاد-گردشگری

در نشست خبری رییس جمهوری با اصحاب رسانه استان هرمزگان مطرح شد؛ منطقه آزاد قشم بازوی تولید کشور می شود

رییس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان هرمزگان گفت: جزیره قشم به عنوان منطقه آزاد، باید به بازوی تولید برای کشور تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از خبرگزاری موج ، سید ابراهیم رییسی در این نشست خبری در عصر روز جمعه 24 دی ماه 1400 در سالن پاویون فرودگاه بین المللی قشم برگزار شد، اظهار داشت: مناطق آزاد با هدف پایگاهی برای مراکز تولید و صادرات کشور تعریف شده اند و این جزیره به عنوان منطقه آزاد، باید به بازوی تولید برای کشور تبدیل شود.
وی همچنین بر تفاوت چهره قشم نسبت به قبل تاکید کرد و آن را لازم اما ناکافی دانست و گفت: این جزیره نیاز به توسعه جدی به ویژه در حوزه گردشگری دارد.
رییس دولت سیزدهم ادامه داد: پتانسیل حوزه گردشگری و بخش تولید در منطقه آزاد‌قشم بسیار بالا  است که باید فعال شود و امیدواریم این منطقه رشد بایسته خود را داشته باشد.
وی ساخت پل خلیج فارس را یک ضرورت برای استان و جزیره قشم خواند و افزود: این پل با 15 تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی، متوقف شده بود در صورتی که  برای کمک به توسعه تجارت قشم و بندرعباس یک پروژه کلیدی محسوب می شود.
رییسی با اشاره به جلسات برگزار شده با حضور استاندار و مسوولان منطقه آزاد قشم یادآور شد: یکی از پروژه هایی که حتماً باید به اتمام برسد، پل خلیج فارس است که منابع مورد نیاز برای تامین اعتبار اجرای آن را بررسی کرده و در مورد آن تصمیم گیری شده و فعال خواهد شد.
رییس جمهور همچنین از بازدیدهایش به مناطق سنی و شیعه نشین جزیره قشم خبر داد و بیان داشت: وحدت و انسجام شیعه و سنی در این جزیره و کل استان، مثال زدنی است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80848
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن