اجتماعی

بایدها و نبایدهای راه اندازی قالیشویی

قالیشویی آنلاین از جمله مشاغل خدماتی جدیدی است که سوددهی بالایی دارد. به طور کلی برخی از مشاغل سنتی هنوز در دنیای مدرن امروزی جزو مشاغل پردرآمد محسوب می‌شوند. زیرا پیشرفت های بشر و تغییرات سبک زندگی نتوانسته این نیاز مردم را برطرف سازد. آرایشگری و قالیشویی دو نمونه از این مشاغل هستند. قیمت قالیشویی و آرایشگری هرقدر هم افزایش یابد مردم ناگزیر به پرداخت آن هستند. بنابراین مشتری همیشه برای این مشاغل وجود دارد. اما بکارگیری ترفندهای بازاریابی و ارائه خدمات خاص و متفاوت می‌تواند در جذب مشتری بیشتر مؤثر باشد. این همان نکاتی است که ما در اینجا در قالب بایدها و نبایدهای راه اندازی قالیشویی بیان می‌کنیم.

بایدها و نبایدهای راه اندازی قالیشویی
بایدها و نبایدهای راه اندازی قالیشویی

 

با سرمایه اولیه کافی شروع کنید.

تأمین مکان و تجهیزات قالیشویی نیاز به سرمایه اولیه نسبتاً زیادی دارد. اما این دو مسئله چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. سرمایه‌ای که برای تهیه مکان و تجهیزات خرج می‌کنید مستقیماً بر موفقیت کسب و کار و میزان درآمد شما تأثیرگذار است.

در انتخاب مکان قالیشویی وسواس به خرج دهید.

موقعیت مکانی قالیشویی از چند نظر حائز اهمیت است. اول اینکه باید جایی را انتخاب کنید که از لحاظ تأمین آب و خروجی فاضلاب پاسخگوی نیاز قالیشویی باشد. دوم اینکه چنین مکانی به ندرت در بافت مسکونی شهرها یافت می‌شود. سوم اینکه میزان دوری از بافت مسکونی باید به اندازه‌ای باشد که هزینه حمل و نقل فرش‌ها برای شما و مشتریان به صرفه باشد.

تجهیزات اتوماتیک در قالیشویی آنلاین را جدی بگیرید

امروزه برای انجام تمام مراحل قالیشویی دستگاه اتوماتیک وجود دارد. بدون شک تهیه این تجهیزات مستلزم صرف هزینه فراوان در شروع کار است. اما مطمئن باشید پرداخت این هزینه به نفع شما خواهد بود. استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک هزینه آب و مواد شوینده و ریسک آسیب رسیدن به فرش‌های مردم را کاهش می‌دهد و سرعت و دقت کار را افزایش می‌دهد. به همین دلیل قالیشویی‌های سنتی20-15 درصد و قالیشویی‌های مدرن 40-30 درصد سود می‌برند. اوقات سال مانند ماه اسفند هم مشتری برای قالیشویی فراوان است. اما در سایر اوقات این شما هستید که باید به دنبال مشتری باشید. به عنوان مثال اگر ایده خاصی برای ماههای فروردین و اردیبهشت نداشته باشید ممکن است در این دو ماه اصلا مشتری نداشته باشید. برای اوقات رکود، تخفیفات قابل توجه ارائه کنید؛ به مشتریان خود کارت تخفیف هدیه دهید تا شما را به دیگران معرفی کنند؛ از تخفیفات دوره‌ای در محله‌های مختلف استفاده کنید.

در تعیین قیمت قالیشویی منصف باشید

بدون شک قیمت قالیشویی عاملی تأثیرگذار در این کسب و کار است. به هیچ عنوان با کاهش کیفیت مواد شوینده یا نوع شستشو، قیمت قالیشویی خود را کاهش ندهید. اما تعیین قیمت قالیشویی با چاشنی انصاف، موجب وفاداری مشتریان شما می‌شود. به عنوان مثال برای مشتریانی که بیمار یا فرزند خردسال دارند تخفیف ویژه قائل شوید.

آنلاین باشید.

در دنیای امروز هیچ‌چیز به اندازه اطلاع‌رسانی دقیق و صریح در جلب اعتماد مشتریان تأثیرگذار نیست. در کسب و کارهای آنلاین این اطلاع‌رسانی اهمیتی دوچندان دارد. در راه‌اندازی قالیشویی آنلاین برای سیستم ثبت سفارش وسواس به خرج دهید. گزینه‌هایی از قبیل ارسال پیام به مشتری بلافاصله پس از ثبت سفارش، اطلاع‌رسانی دقیق در مورد نحوه دریافت یا تحویل فرش و حتی اطلاع‌رسانی از مراحل انجام کار در جلب اعتماد مشتری نقش بسیار مهمی دارد.

مزایای قالیشویی آنلاین
مزایای قالیشویی آنلاین

 

برای بازاریابی برنامه‌ریزی کنید.

وجود برنامه بازاریابی در بایدها و نبایدهای راه اندازی قالیشویی اهمیت ویژه‌ای دارد. بخشی از مشتریان قالیشویی افرادی هستند که بر حسب نیاز ضروری و موردی، نیاز به شستشوی فرش دارند. در برخی اوقات سال مانند ماه اسفند هم مشتری برای قالیشویی فراوان است. اما در سایر اوقات این شما هستید که باید به دنبال مشتری باشید. به عنوان مثال اگر ایده خاصی برای ماههای فروردین و اردیبهشت نداشته باشید ممکن است در این دو ماه اصلا مشتری نداشته باشید. برای اوقات رکود، تخفیفات قابل توجه ارائه کنید؛ به مشتریان خود کارت تخفیف هدیه دهید تا شما را به دیگران معرفی کنند؛ از تخفیفات دوره‌ای در محله‌های مختلف استفاده کنید.

در تعیین قیمت قالیشویی منصف باشید

بدون شک قیمت قالیشویی عاملی تأثیرگذار در این کسب و کار است. به هیچ عنوان با کاهش کیفیت مواد شوینده یا نوع شستشو، قیمت قالیشویی خود را کاهش ندهید. اما تعیین قیمت قالیشویی با چاشنی انصاف، موجب وفاداری مشتریان شما می‌شود. به عنوان مثال برای مشتریانی که بیمار یا فرزند خردسال دارند تخفیف ویژه قائل شوید.

آنلاین باشید.

در دنیای امروز هیچ‌چیز به اندازه اطلاع‌رسانی دقیق و صریح در جلب اعتماد مشتریان تأثیرگذار نیست. در کسب و کارهای آنلاین این اطلاع‌رسانی اهمیتی دوچندان دارد. در راه‌اندازی قالیشویی آنلاین برای سیستم ثبت سفارش وسواس به خرج دهید. گزینه‌هایی از قبیل ارسال پیام به مشتری بلافاصله پس از ثبت سفارش، اطلاع‌رسانی دقیق در مورد نحوه دریافت یا تحویل فرش و حتی اطلاع‌رسانی از مراحل انجام کار در جلب اعتماد مشتری نقش بسیار مهمی دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80816
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن