یادداشت

برای درمان درد لگن خود به کلینیک ارتوپدی دکتر مجید مراجعه کنید

بسیاری از زنان در زندگی خود می توانند درد لگن را عمدتاً در سمت راست لگن خود احساس درد می کنند، تجربه کنند. به طور کلی درد در ناحیه لگن راست در زنان دلایل مختلفی خواهد داشت. در واقع این درد می تواند ناشی از یک مشکل ساده مانند شرایط جسمی نادرست باشد و یا علت پیچیده و بسیار سختی مانند دیسک کمر، ضربه یا جراحت، تیره شدن استخوان لگن و … داشته باشد. به یاد داشته باشید که وقتی درد در ناحیه لگن به خصوص در سمت راست ایجاد می شود، باید به کلینیک ارتوپدی دکتر مجید مراجعه کنید. زیرا پزشک با انجام آزمایشات و معاینات مختلف می تواند علت درد لگن زنان را مشخص کند. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد علت درد ناحیه لگن راست در خانم ها اطلاعات بیشتری را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

علت درد لگن سمت راست در زنان چیست؟

علل درد لگن در زنان می تواند به مواردی مانند آندومتریوز، چسبندگی لگن، بیماری التهابی لگن، تومورهای تخمدان، دیسک، آسیب های لگنی، تومورهای رحم، سنگ های ادراری، التهاب مرتبط باشد. . کمردرد، سیستیت و دردهای قاعدگی. در واقع، همه اینها می تواند باعث درد در ناحیه لگن زنان شود.

درد و گرفتگی قاعدگی

درد و گرفتگی قاعدگی شایع ترین علت درد سمت راست لگن در زنان است. زیرا بیشتر خانم ها در این زمان احساس درد و ناراحتی می کنند که دو یا سه روز طول می کشد. بهتر است بدانید که دردهای قاعدگی معمولا قبل از قاعدگی شروع می شود.

 

 

آسیب دیدگی لگن

مواردی مانند تصادف، ضربه سخت یا آسیب به مفصل ران نیز می تواند به عنوان علت درد لگن راست در زنان شناخته شود. در چنین شرایطی فرد علاوه بر احساس درد در ناحیه لگن، علائم دیگری مانند التهاب یا قرمزی را نیز تجربه خواهد کرد. این درد معمولاً بسیار آزاردهنده و غیرقابل تحمل است. به همین دلیل افراد بلافاصله با پزشک مشورت می کنند.

بیماری التهابی لگن

علت درد لگن در زنان بیماری التهابی لگن است. این بیماری در واقع نوعی عفونت رحم است که معمولاً بافت اطراف رحم را درگیر می کند. این مشکل می تواند باعث درد در ناحیه لگن شود.

کیست تخمدانی

یکی از شایع ترین علل درد لگن راست در زنان، کیست تخمدان است. این مشکل زمانی رخ می دهد که تخمدان فرد نتواند تخمک را آزاد کند. به این معنا که فولیکول‌هایی که مسئول نگهداری تخمک هستند نمی‌توانند به طور کامل باز شوند تا تخمک آزاد شود یا در برخی موارد، این فولیکول‌ها با مایع مسدود می‌شوند.

زمانی که چنین اتفاقی رخ دهد فضایی ایجاد می‌شود که به آن کیست گفته می‌شود. در کل می‌توان گفت کیست تخمدانی می‌تواند با علائمی مانند فشار یا درد در ناحیه لگن یا حتی نفخ همراه باشد. با توجه به علت های درد لگن سمت راست در زنان، به پزشک متخصص در زمینه مربوطه مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرید. مثلاً اگر درد به دلیل ضربه یا شکستگی می‌باشد باید به کلینیک ارتوپدی دکتر مجید مراجعه کنید و از روش‌های درمانی همچون فیزیوتراپی استفاده نمایید.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=92375
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن