اجتماعی

با کشاورزی در منزل، کسب و کارت را راه بنداز!

 خبر خوب این است که پیشرفت تکنولوژی امکان کشاورزی در منزل، حتی در آپارتمان های کوچک را نیز فراهم کرده است.

با کشاورزی در منزل ، کسب و کارت را راه بنداز!

روش های مختلفی برای کسب درآمد در منزل وجود دارد و این امری است که خانه نشینی دوران کرونا به ما ثابت کرد. امروزه بسیاری از مردمان جهان، از خانه های خود کار می کنند و یا یک کسب و کار خانگی را راه اندازی کرده و بدین ترتیب، مولد هستند؛ اما آیا تا به حال به کشاورزی در منزل اندیشیده اید؟ خیلی از افراد به کشاورزی و نگهداری از گیاهان علاقه مند هستند اما زندگی های شهری و آپارتمان های کوچک، ما را از این رویای جذاب دور کرده اند.

با کشاورزی در منزل، کسب و کارت را راه بنداز!
با کشاورزی در منزل، کسب و کارت را راه بنداز!

 

خبر خوب این است که پیشرفت تکنولوژی امکان کشاورزی در منزل ، حتی در آپارتمان های کوچک را نیز فراهم کرده است. حالا افراد می توانند به طور تمام وقت و یا پاره وقت در خانه خود کشاورزی کنند و از این طریق کسب درآمد نمایند.

چرا کشاورزی در منزل؟

اگر اخبار دنیا را مرور کرده باشید، متوجه خواهید شد که تولید مواد غذایی در جهان این روزها با چالش های مختلفی، از جمله جنگ و همه گیری کرونا مواجه شده است. امروزه کشاورزی، حتی در سطح مزارع کوچک، جزو مشاغل بالقوه پر درآمد تلقی می شود. تکنولوژی نیز به یاری ما آماده است تا حتی در یک آپارتمان کوچک شهری نیز بتوانیم یک مزرعه کوچک و پربازده را ایجاد کنیم. ایده هایی مانند باغ های پشت بامی و گلخانه های کوچک در شهرهای بزرگ دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این پدیده تحت عنوان کشاورزی شهری شناخته می شود. کشاورزی شهری به دو دلیل منجر به امنیت غذایی می شود: دسترسی آسان تر به مواد غذایی و مصرف مواد غذایی تازه و سالم تر.

در ادامه با چند ایده کشاورزی در منزل آشنا خواهیم شد.

ایده هایی برای کشاورزی شهری:  

کاشتن گل و گیاه در منزل و آپارتمان ها تنها محدود به چند قوطی فلزی نمی شود .شما به راحتی می توانید حتی در نبود حیاط، گیاهان مورد نظر خود را پرورش دهید. گیاهانی مانند فلفل، توت فرنگی و یا محصولات گران و خاصی مانند آووکادو را در گلدان پرورش داده و به راحتی به فروش برسانید. شما حتی می توانید به پرورش گیاهان دارویی بپردازید و پس از خشک کردن، آنها را به فروش برسانید.

 

با کشاورزی در منزل، کسب و کارت را راه بنداز!
با کشاورزی در منزل، کسب و کارت را راه بنداز!

 

 

یکی دیگر از ایده های جذاب کشاورزی شهری، کشت های آکواپونیک هستند. در این روش، پرورش گیاهان با حیوانات آبزی ترکیب می شود. بدین ترتیب، شما می توانید بدون نیاز به آب فراوان و یا زیرساخت های گسترده، محصولات متنوعی را تولید کنید. شما می توانید محصولاتی مانند فلفل، گوجه فرنگی و انواع میوه ها را کشت کنید و از یک منبع، چند محصول غذایی را تولید کنید.

آینده در دست میکروگرین هاست!

میکروگرین ها سبزیجاتی هستند که اغلب مصرف خوراکی داشته و خواص بسیار زیادی دارند. این دسته از گیاهان نهال های کوچکی با طول تقریبی 10 سانتی متر هستند و طول عمرشان بین 10 الی 14 روز است. از میکروگرین ها به عنوان تزئین غذا یا افزودنی های غذایی استفاده می شود. شما می توانید این گیاهان بسیار مفید را در خانه پرورش داده و سپس آن ها را به فروش برسانید. میکروگرین ها آینده صنعت غذایی محسوب می شوند و یک کسب و کار بسیار پرسود هستند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=83340
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن