فرهنگی

با کتاب های پرفروش در حوزه ی کسب و کار آشنا شوید

مهندس فاطمه یحیائی

مطالعه و خواندن کتاب های مرتبط در حوزه های تخصصی در هر شغل و کسب و کاری می تواند نقش مهمی در تبیین اهداف و دستیابی به آن ها بازی کند، اما نقش کتاب های کسب و کار و انگیزشی در موفقیت بسیاری از مدیران موفق جهان غیر قابل انکار است. از تجربه ی کارآفرینان موفق گرفته تا مراحل رشد و ترقی کسب و کارهای برتر جهان می تواند چراغ راه بسیاری از کسب و کارهای نوپا و صاحبان استارت آپ های جوان باشد.

اغلب کارآفرینان جوان و افرادی که در حوزه های کسب و کار مشغول به فعالیت اند، علاقمند به پیشرفت در ابعاد مختلف زندگی از جمله کسب و کارشان هستند، اما آنچه مسلم است ،این است که در این میان تنها عده ی محدودی طعم شیرین موفقیت را می چشند و مابقی ، بارها و بارها شکست را تجربه می کنند. اما در واقعیت مطالعه کتاب های کارآفرینی، یا کتاب هایی که در حوزه ی کسب و کار و مدیریت مشاغل نوشته شده اند، تا چه حد می توانند در موفقیت افراد سهمی ایفا نمایند.

برای کارآفرین شدن و راه اندازی مشاغل مرتبط با حوزه های کارآفرینی علاوه بر داشتن استعداد و نبوغ در کنار خلاقیت آموزش فن و فنون کسب و کارها و راه و رسم مشاغل مرتبط نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. کتاب های حوزه ی کسب و کار با هدف توسعه دانش، مهارت، نگرش و ویژگی‌های شخصیتی و در قالب آموزش،‌ مطالب ارزشمندی را به خواننده هایشان ارائه می دهند. عموما کارشناسان بر این عقیده اند که ویژگی‌های شخصیتی اصلی کارآفرینان از قبیل خلاقیت، ریسک‌ پذیری، استقلال‌ طلبی، پشتکار، مثبت‌اندیشی و … اکتسابی و قابل آموزش هستند و به همین علت کتاب های کسب و کار تالیف شده در این حوزه نقش بسزایی در آموزش فعالیت های کارآفرینانه دارند.

اگر به مطالعه در این حوزه علاقه مندید ، تعدادی از کتاب های برتر دنیای کسب و کار که رتبه های اول فروش در آمازون را در جهان به خود اختصاص داده اند را معرفی می کنیم. کتاب “بهای زمان ” که در باره ی موقعیت مالی کنونی جهان و چگونگی رسیدن به آن را شرح داده است ، نویسنده ی آن سعی بر آن دارد تا شفاف سازی های لازم در تاثیر نرخ بهره در نحوه ی تخصیص و قیمت گذاری سرمایه را شرح دهد. از آن جایی که بسیاری از کسب و کارها می توانند در فضای متاورس فضای متمایزی را تجربه نمایند، کتاب پرفروش بعدی با عنوان “متاورس چگونه می تواند همه ی کسب و کارها را متحول کند” ، می باشد. در این کتاب همه چیز تحت تاثیر دنیای متاورس مورد بررسی قرار می گیرد و پیش بینی می کند، متاورس که تریلیون ها دلار ارزش تولید می کند ، چگونه می تواند فضای کسب و کارها را در سیطره ی خود قرار دهد. کتاب بی نظیر بعدی، “قانون قدرت ” است که به چگونگی سرمایه گذاری خطر پذیر برای استارت آپ های نوپا می پردازد. دراین کتاب به توضیح استراتژی کسب و کارهایی می پردازد که در حال حاضر نوآوری و اقتصاد جهانی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

کتاب بعدی که در صدر کتاب های پرفروش سال قرار دارد ، کتاب “بقای ثروتمندان” است . این کتاب به مباحثی چون دنیای متاورس و تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کارها می پردازد و به بررسی افراد و کسب و کارهای تاثیرگذار بر جامعه دارد. کتاب پر استقبال بعدی با عنوان “پایان فرسودگی شغلی ” است که درصدد آن است که دیدگاه افراد راجع به موفقیت را تغییردهد و بیان می کند که چرا کارها ، بسیاری از افراد را خسته می کند و برای فرار از این خستگی و زندگی بهتر راهکارهای جالبی را پیشنهاد می نماید.کتاب های دیگری نظیر” پادشاه اوراق قرضه ” ،” توطئه همه گیری” و … در لیست پر فروش ها قرار دارند.

مطالعه در حوزه های کسب و کار و مشاغل زود بازده و استفاده از تجربیات افراد و کارآفرینان مطرح دنیا می تواند اطلاعات و تجارب بی حد و مرزی را در اختیار ما قرار دهد و در بسیاری از موارد از خطاها و اشتباهات ما در روند کسب و کارها جلوگیری نماید.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=91979
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن