بانک-بیمه-بورس

بانک آینده 150 همت بیش از بدهی ، دارایی دارد

بانک آینده با رد برخی گزارش های مغرضانه اعلام کرد: این بانک 150 همت بیش از بدهی، دارایی دارد. بخشی از محورهای مهم بیانیه  بانک آینده  به این شرح است:

هزینه‌های بانک، به ویژه سود پرداختی به سپرده‌گذاران که همیشه رأس موعد پرداخت شده است و قلم اصلی هزینه‌های هر بانک را تشکیل می‌دهد؛ به محض تحمل، شناسایی و در صورت‌های مالی افشا شده است؛ لاکن، درآمد قطعاً، پس از پایان یافتن پروژه‌ها و با شرط بهره‌برداری و فروش، در دوره‌های گزارشگری بعدی شناسایی می‌گردند.

تحلیل زیان افشا شده در صورت‌های مالی میان دوره‌ای بانک آینده توسط برخی رسانه‌ها، با تأکید بر مواردی همچون: خلق نقدینگی با استقراض از بانک مرکزی و تخصیص درصد عمده‌ای از تسهیلات به شرکت‌های زیر مجموعه بانک، بدون ورود به تحلیل‌های مالی و اقتصادی مقتضی، موجب تشویش خواهد بود.

موضوع عدم اعمال عایدات و درآمدهای ناشی از فروش پروژه‌ها (که ایران مال تنها یک فقره از آنهاست )، به دلیل الزام تهیه صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای و سالانه، براساس استانداردهای مذکور، صورت می‌پذیرد و نباید توسط برخی از رسانه‌ها ، به عنوان بالارفتن زیان یک بانک تلقی شود، به ویژه که این نحوه اقدام، موجبات گمراهی اذهان را از ارزش ذاتی سهام بانک آینده فراهم می‌نماید.

گزارش کارشناسان رسمی دادگستری ضمن اثبات بیشتر بودن ارزش دارایی‌های بانک نسبت به بدهی‌های آن، اثبات کننده فزونی 150 هزار میلیارد تومانی دارایی‌های بانک آینده بر بدهی‌های آن در مقطع زمانی فعلی است.

به‌کاربردن کلید واژه‌های نگران‌کننده “خلق نقدینگی” و “ایجاد تورم” در حالی است که وثایق ارزنده مابه ازای اضافه برداشت، توسط بانک آینده، نزد بانک مرکزی تودیع شده است. همچنین بانک بیش از 24 هزار اشتغال مولد و مستقیم و دارائی‌های ارزنده‌ای را ایجاد کرده است. ضمناً، بالغ بر 173 هزار اشتغال مستقیم نیز از طریق اعطای تسهیلات به بخش غیردولتی توسط  این بانک ایجاد شده است.

 برای مشاهده اطلاعیه کامل بانک آینده به لینک زیر مراجعه کنید:

https://ba24.ir/answer

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98883
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن