بازاریابی دیجیتال؛ شغلی اشباعنشدنی
مشاور بازاریابی دیجیتال میگوید که بازاریابی دیجیتال به راحتی اشباعشدنی نیست و به دلیل رقابت روزافزون، همواره تقاضای بازار از توانمندیهای موجود در کشور بیشتر است.
به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، علی مشایخ در اولین رویداد صندلی تجربه و ایده با محوریت بازاریابی دیجیتال اظهار داشت: این زمینه کاری، تلفیقی از بازاریابی با ابزارهای فناورانه و دیجیتال بوده و به بیان دیگر، این نوع بازاریابی، وارد کردن بازاریابی به دنیای دیجیتال است.
وی، این نوع بازاریابی را برخلاف تصور و تفکر عموم افراد، بازاریابی نوین ندانست و به عنوان یک رویکرد نوین بازاریابی معرفی نکرد.
این مشاور بازاریابی دیجیتال، به چرایی ارزیابی دیجیتال و سوال «آیا مشکل کسبوکارها بازاریابی دیجیتال است؟» پرداخت و افزود: مشکل از این نوع بازاریابی نیست و هر کسبوکار در مرحله اول باید به مباحث پایه مانند محصول، خدمات، تیمسازی و غیره بپردازد و در واقع بازاریابی دیجیتال، در مرحله آخر قرار میگیرد و همواره هم کارگشا نخواهد بود و گاهی نیز برای برخی از کسبوکارها همان بازاریابی سنتی مفیدتر است.
مشایخ درباره تاثیر بازاریابی دیجیتال، عنوان کرد: پایه و اساس بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا (تولید محتوا و انتشار آن) است و بازاریابی دیجیتال باعث رشد و بیشتر دیده شدن کسبوکار شما میشود.
این بنیانگذار آژانس بازاریابی دیجیتال، با معرفی ابزارهای این نوع بازاریابی و تاثیر آنها بر توسعه کسبوکارها اظهار کرد: ابزار قدرتمند SEO معادل Search Engine Optimization به معنای بهینهسازی برای موتورهای جستوجو است. از نمونه موتورهای جست و جو میتوان گوگل، یاهو، بینگ، پارسجو و غیره را نام برد.
وی با تاکید بر مفاهیم مدیریت بازاریابی افزود: تا وقتی که مفاهیم مدیریت بازاریابی به خوبی درک نگردند، نباید به سراغ بازاریابی دیجیتال رفت. از دیگر ابزارهای بازاریابی دیجیتال؛ همچون گوگل ادوردز، تبلیغات اینترنتی با معرفی یکی از شرکتهای داخل فعال به نام یکتانت و…، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، پینترست و پیامرسانهای اجتماعی داخلی و خارجی میتوان یاد کرد.
به گفته این مشاور بازاریابی دیجیتال، ابزار SEO برای کسبوکارهای تازه تاسیس مناسب نیست و باید از فاز دوم مجموعه از این ابزار استفاده کنند.
مشایخ با اشاره به بایدها و نبایدهایی در خصوص هر کدام از ابزارها و تعامل آنها با مخاطبان گفت: همه ماجرای کسبوکار و فعالیت من از طراحی وبسایت شروع گردید و بعد از آشنایی با مفهوم بازاریابی دیجیتال، شرکت به سمت بازاریابی دیجیتال تغییر استراتژی داد و توانمندیهای مورد نیاز بازاریابی دیجیتال با توسعه تیم کاری فراهم گردید و در حال حاضر شرکت در همه زمینههای این نوع بازاریابی در حال خدمترسانی به مشتریان فردی و سازمانی داخلی و خارجی است.
وی افزود: این زمینه کاری به راحتی اشباعشدنی نیست و به دلیل رقابت روزافزون، همواره تقاضای بازار از توانمندیهای موجود در کشور بیشتر است و در حال حاضر شرکتهای موفقی در سطح کشور و دنیا را میتوان یافت که فقط در یک زمینه خاص مثل تبلیغات آنلاین یا بازاریابی ایمیلی فعالیت مینمایند.