کارآفرینی

بازاریابی دیجیتال؛ شغلی اشباع‌نشدنی

مشاور بازاریابی دیجیتال می‌گوید که بازاریابی دیجیتال به راحتی اشباع‌‌شدنی نیست و به دلیل رقابت روزافزون، همواره تقاضای بازار از توانمندی‌های موجود در کشور بیشتر است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، علی مشایخ در اولین رویداد صندلی تجربه و ایده با محوریت بازاریابی دیجیتال اظهار داشت: این زمینه کاری، تلفیقی از بازاریابی با ابزارهای فناورانه و دیجیتال بوده و به بیان دیگر، این نوع بازاریابی، وارد کردن بازاریابی به دنیای دیجیتال است.

وی، این نوع بازاریابی را برخلاف تصور و تفکر عموم افراد، بازاریابی نوین ندانست و به عنوان یک رویکرد نوین بازاریابی معرفی نکرد.

این مشاور بازاریابی دیجیتال، به چرایی ارزیابی دیجیتال و سوال «آیا مشکل کسب‌وکارها بازاریابی دیجیتال است؟» پرداخت و افزود: مشکل از این نوع بازاریابی نیست و هر کسب‌وکار در مرحله اول باید به مباحث پایه مانند محصول، خدمات، تیم‌سازی و غیره بپردازد و در واقع بازاریابی دیجیتال، در مرحله آخر قرار می‌‌گیرد و همواره هم کارگشا نخواهد بود و گاهی نیز برای برخی از کسب‌وکارها همان بازاریابی سنتی مفیدتر است.

مشایخ درباره تاثیر بازاریابی دیجیتال، عنوان کرد: پایه و اساس بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا (تولید محتوا و انتشار آن) است و بازاریابی دیجیتال باعث رشد و بیشتر دیده شدن کسب‌وکار شما می‌شود.

این بنیان‌گذار آژانس بازاریابی دیجیتال، با معرفی ابزارهای این نوع بازاریابی و تاثیر آن‌ها بر توسعه کسب‌وکارها اظهار کرد: ابزار قدرتمند SEO معادل Search Engine Optimization به معنای بهینه‌‌سازی برای موتورهای جست‌وجو است. از نمونه­‌ موتور‌های جست و جو می‌توان گوگل، یاهو، بینگ، پارس‌جو و غیره را نام برد.

وی با تاکید بر مفاهیم مدیریت بازاریابی افزود: تا وقتی که مفاهیم مدیریت بازاریابی به خوبی درک نگردند، نباید به سراغ بازاریابی دیجیتال رفت. از دیگر ابزارهای بازاریابی دیجیتال؛ همچون گوگل ادوردز، تبلیغات اینترنتی با معرفی یکی از شرکت­‌های داخل فعال به نام یکتانت و…، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، شبکه‌‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، پینترست و پیام‌‌رسان‌های اجتماعی داخلی و خارجی می‌توان یاد کرد.

به گفته این مشاور بازاریابی دیجیتال، ابزار SEO برای کسب‌وکارهای تازه تاسیس مناسب نیست و باید از فاز دوم مجموعه از این ابزار استفاده کنند.

مشایخ با اشاره به بایدها و نبایدهایی در خصوص هر کدام از ابزارها و تعامل آن‌ها با مخاطبان گفت: همه ماجرای کسب‌وکار و فعالیت من از طراحی وب‌سایت شروع گردید و بعد از آشنایی با مفهوم بازاریابی دیجیتال، شرکت به سمت بازاریابی دیجیتال تغییر استراتژی داد و توانمندی‌‌های مورد نیاز بازاریابی دیجیتال با توسعه تیم کاری فراهم گردید و در حال حاضر شرکت در همه زمینه‌های این نوع بازاریابی در حال خدمت‌رسانی به مشتریان فردی و سازمانی داخلی و خارجی است.

وی افزود: این زمینه کاری به راحتی اشباع‌‌شدنی نیست و به دلیل رقابت روزافزون، همواره تقاضای بازار از توانمندی‌های موجود در کشور بیشتر است و در حال حاضر شرکت‌‌های موفقی در سطح کشور و دنیا را می‌توان یافت که فقط در یک زمینه خاص مثل تبلیغات آنلاین یا بازاریابی ایمیلی فعالیت می‌نمایند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62050
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن