اقتصادی

بازارهای اشباع ، محل بروز خلاقیت

بازارهای اشباع می تواند یکی از راه های بروز خلاقیت در کسب و کار باشد. بطور ناخداگاه همراه با شروع هر کسب و کاری این نگرانی وجود دارد که کالایی را عرضه کنید که وجود تقاضای آن در بستر بازار فراهم نباشد ، به عبارتی عرضه کالا نسبت به تقاضا بیشتر باشد . ولی مطمئن باشید که علی رغم این موضوع شما از راه های دیگر می توانید حس نیاز را در مخاطب و مشتریانتان ایجاد کنید و به نوعی ترغیبش نمایید که حس نیاز را برای خرید محصول تان در خود ببینند و از محصول شما استفاده کند .

از بازارهای اشباع نهراسید. این جمله ما را به یاد یک ضرب المثل معروف می اندازد که در کنار دریا، آب فروختن هنر است وگرنه هر کسی می تواند در بیایان آب بفروشد. اگر شما هم جز آندسته از افرادی هستید که تصمیم به فعالیت در هر شاخه ی کاری که می گیرید از بازار اشباع شده ی آن واهمه دارید، سخت در اشتباهید. اگر می خواهید که در کسب و کارتان موفق شوید از هیچ بازار اشباعی نهراسید. کارآفرینان مصمم و موفق ، این‌طور به ماجرا نگاه می‌کنند که اشباع بودن بازار می‌تواند نشان از فرصت‌های پیش رو داشته باشد و بسیاری از کسب و کارهای موفق امروز که محصولات منحصر به فردی تولید می کنند در همین بازارهای اشباع ، پا درعرصه نهادند و امروز توانسته اند ، یکه تاز عرصه های جهانی باشند.

اگر شما هم از شروع کسب و کار در بازارهای اشباع واهمه دارید ، بدانید که بازارهای اشباع محل بروز خلاقیت هاست. کافی است که در همین بازار به دنبال نقطه ی تمایز خود با سایر رقبایتان باشید. آنگاه می توانید کسب و کار خود را حتی در حوزه هایی که بنظر اشباع شده است به اوج برسانید. به هر حال نفوذ در یک بازار اشباع ، تردیدهای خاص خود را به همراه دارد اما راهکارهایی هم وجود دارد که در رسیدن به موفقیت به شما کمک نماید.

تجربه نشان می‌دهد که هیچ بازار اشباع و غیرقابل فعالیتی وجود ندارد. اگر اینطور باشد ، نمی توان در هیچ صنعتی فعالیت کرد. حوزه غذا، لباس، کفش و کیف، خدمات اجتماعی، آژانس های مسافرتی، گوشت و لبنیات و هزاران شاخه ی کسب و کار اشباع شده است و سودآوری کم است و هر تازه‌ واردی را با خطر ورشکستگی مواجه می کند و اشتباه دقیقا همین جاست. اگر شما هم وارد یک کسب و کار با بازاری اشباع شده اید ، کافی است ، موارد زیر را به دقت در کسب و کارتان به کار ببندید. در گام اول ، فعالیت در دنیای آنلاین را جدی بگیرید. طراحی یک سایت می تواند شما را تبدیل به یک کسب و کار 24 ساعته نماید که در تمام شبانه روز آماده به خدمت رسانی به مشتریانتان هستید. در این راستا ، سئوی سایت خود را تقویت نمایید. با این کار ترافیک بیشتری روانه ی وب سایت خود می کنید و مشتریانتان افزایش می یابند و به تبع آن فروش تان نیز بیشتر خواهد شد.

خلاقیت در بازارهای اشباع
خلاقیت در بازارهای اشباع

در بدو ورود به بازارهای اشباع همواره به دنبال تغییر و به روز کردن کسب و کارتان باشید. مسلم است که کار شما کمی سخت تر از سایر کسب و کارهاست. چرا که در بازارهای اشباع ، مصرف‌ کنندگان همواره طالب گزینه‌ های بهتر، خدمات بروزتر و بیشتر هستند. پس از به روز بودن خود مطمئن شوید تا مشتریان، به شما وفادار باقی بمانند. اعتماد به نفس داشته باشید، مصرف کنندگان همیشه به برندها اعتماد نمی کنند. آن‌ها به مردم و کارشناسانی اعتماد می‌کنند که آن برندها مورد تایید و تحسین آن‌ها قرار دارد. بنابراین با کیفیت و خدماتی متمایز ، خود را در ذهن ها جاودانه کنید.

نتیجه آن شد که به عنوان یک کارآفرین تازه کار شروع کنید و با انگیزه ، کاری را که باب میل تان است را آغاز کنید. در همین بازار اشباع شده ، شما باید شروع کنید. آنگاه روز به روز، تعداد مصرف کنندگان افزایش می یابد و این باید از نگرانی شما بکاهد. یادتان باشد در کسب و کارتان متمایز باشید. از بسته بندی گرفته تا روش های بازاریابی ، تبلیغات و …. یادتان باشد هر چه به فوت و فن کسب و کارها بیشتر واقف باشید، در نهایت برگ برنده از آن شما و کسب و کارتان خواهد بود.

مهندس امین رشیدی – ارشد صنایع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا