کارآفرینی

خلاقیت ؛ برگ برنده ی فعالیت های کارآفرینانه

خلاقیت ؛ برگ برنده ی فعالیت های کارآفرینانه است.خلاقیت و نوآوری امروزه به عنوان دو فاکتور مهم و  تعیین کننده در عملکرد شما برای موفقیت کسب و کارتان به حساب می آید . این دو عنوان به حدی قابل اهمیت است که می تواند سبب تداوم موفقیت شما نیز گردد. عده ای بر این باورند که خلاقیت به معنای استفاده از توانایی های ذهنی برای ایجاد یک ایده برای توسعه ی یک مفهوم تازه یا یک کسب و کار است

خیاطی از جمله حرفه هایی است که بسیاری از افراد در آن اشتغال دارند، چه بصورت مبتدی و چه به صورت حرفه ای. اما در این بین ، عده ای با نگاه خلاقانه و طبع کارآفرینانه نه تنها خود از حرفه و مزایای آن بهره مند می شوند، بلکه سفره ای پهن می کنند و به عنوان یک کارآفرین به ده ها و بعضا به صدها نفر خیر و روزی می رسانند. بله می توان با یک چرخ خیاطی کارآفرین شد و در حوزه لباس و مد ، تحولی بزرگ ایجاد نمود. صنعتی با ارزش افزوده ی بالا که در جهان و بسیاری از کشورهای توسعه یافته ، حرف اول بسیاری از درآمدهای ارزی را می زند.

اگر  خلاق و عاشق مد هستید ، می توانید تنها با یک چرخ خیاطی و البته تلاش و ممارست و بالا بردن مهارت هایتان بصورت تخصصی در این حرفه مشغول به کار شوید. برای استارت فعالیت های کارآفرینی در این حوزه در گام اول تاسیس یک برند است. برای تولیدات خود یک نام تجاری با مفهوم و البته ماندگار در حافظه ها طراحی کنید. در گام دوم سلیقه ی مشتریانتان و اقشاری که قرار است به آن ها خدمات ارائه کنید را بشناسید و به خوبی رصد کنید. رشته های دانشگاهی و ادامه تحصیلات بصورت آکادمیک در رشته های تحصیلی مرتبط به حوزه ی مد و لباس و خیاطی در دانشگاه ها وجود دارد. اما اگر دوست ندارید وارد دانشگاه شوید و یا به هر دلیلی شرایط حضور در محیط آکادمیک برایتان مقدور نیست، کسب تجربه نمایید. به‌ روز باشید و اطلاعات رنگ ‌های سال را کسب کنید و در طرح‌ هایتان به‌ کار گیرید. همانطور که گفته شد ، خلاقیت حرف اول و آخر را در فعالیت های کارآفرینانه می زند و حوزه ی پوشاک و لباس نیز از این مهم مستثنی نیست. از نقش‌های بومی و اصیل ایرانی بهره بگیرید و طرح های منحصر به فردی را رقم بزنید.

بازار پوشاک را به‌ طور مستمر بررسی کنید و اطلاعات لباس‌های پرفروش را به دست آورید. فضای مجازی به شما این امکان را می دهد که جهان را در هر حوزه ای که به آن علاقه مندید ، رصد کنید. برندهای معروف جهان و سلیقه های بروز شده را دنبال کنید و از آن ها ایده بگیرید. برندهای معروفی چون ، لوییس ویتون و زارا و … روزی کارشان را با همین یک چرخه خیاطی آغاز نموده اند و حالا سهم عمده ی بازار مد و لباس جهان را به خود اختصاص داده اند. در لحظه لحظه ی کارتان چاشنی خلاقیت را فراموش نکنید. به دنبال کارهای خاص باشید تا مخاطبان خاص خودتان را جذب نمایید. نیچ مارکتینگ ، ابزار کمکی شماست. لباس های تولیدی در مزون یا کارگاه شما باید در ابتدای کار یک رده ی سنی مشخص را دنبال نماید. این چنین می توانید در میان رقبای قدر، قد بلند نمایید. وجدان کاری داشته باشید و اعتماد مشتریانتان را جلب نمایید. مشتریان وفادار ، مهم ترین فاکتور موفقیت در فعالیت های کارآفرینانه اند.

چگونه خلاق باشیم؟
چگونه خلاق باشیم؟

از فضای مجازی و تبلیغات در بستر آن ها غافل نشوید. از بلاگرهای معروف استفاده کنید و البته برای خود سایت و پیج تخصصی طراحی نمایید. تبلیغات کنید و از هزینه های صرف شده در حوزه ی تبلیغات نترسید. هزینه ی صرف شده برای تبلیغات توشه و آذوقه ی شما در ادامه ی مسیر کاری شماست. این حوزه نیاز به تجربه ای بالا دارد. هر چه با تجربه تر، موفق تر. مدیریت و رهبری قوی و با انگیزه ی شما در کسب و کارتان سبب گسترش هر چه بیشتر مهارت‌ها، دانش و معلومات شما و پرسنل تان و نیز ارتقای هویت حرفه‌ ای آنان می‌شود.

شما هرگز در این مسیر تنها نیستید، تمام افراد در شروع کار شرایط مشابه شما را تجربه کرده اند. همه ی آن ها در ابتدای کار، مهارت و تجربه کافی و همچنین منابع مالی زیادی در اختیار نداشته اند. بنابراین اگر تولید با کسب و کار خانگی و تنها یک چرخ خیاطی را آغاز کنید، روز به روز هم تجربه کافی را در مراحل مختلف تولید و فروش به دست خواهید آورد و هم آرام آرام در صورت سوددهی ، کسب و کارتان گسترش خواهد یافت. کافی است که به فعالیت های کارآفرینانه علاقه مند باشید. آنگاه می توانید تنها با یک چرخ خیاطی کارآفرین شوید.

مهسا صالحی – کارشناس ارشد مدیریت مالی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=87819
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن