البرز

ایجاد بیش از 1500 فرصت شغلی در منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: از سال گذشته تاکنون با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در این منطقه، بیش از 1500 نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت شده‌اند.

به گزارش تفاهم آنلاین، نادر ثناگومطلق با بیان اینکه هر اشتغال مستقیم حداقل موجب ایجاد سه شغل غیرمستقیم می‌‌شود، اظهار کرد: بر این اساس می‌‌توان گفت که با اقداماتی که صورت گرفته، بیش از 4 هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستیم در این منطقه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت بیش از یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذار‌ی بخش خصوصی در منطقه جذب شده، افزود: بیش از ۱۰۰ قرارداد سرمایه‌گذار‌ی از سال گذشته تاکنون در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام منعقد که در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه به بهره برداری و موجب افزایش اشتغال در منطقه می‌‌شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت منطقه در استقرار صنایع آی.تی، آی.سی.تی، دانش‌بنیان و‌ هایتک بیان کرد: پیام با استقرار هر چه بیشتر این صنایع در حال تبدیل شدن به یک قطب صنعتی در این بخش است که این مزیت می‌تواند برای تمام مجموعه‌های اطراف منطقه، از جمله ساکنان استان البرز نیز ارزش آفرینی داشته باشد.

ثناگومطلق در پایان به مهم‌ترین سیاست‌های شکل‌گیری مناطق ویژه اقتصادی اشاره و افزود: تسهیل در تبادلات تجاری به خصوص صادرات، ایجاد مزیت‌هایی برای تولید و از سوی دیگر انتقال تکنولوژی به داخل کشور از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی بوده که پیام با جهشی که در ۲ سال گذشته در تحقق هر چه بیشتر و بهتر این سیاست‌ها داشته توانسته به برترین منطقه ویژه اقتصادی کشور تبدیل شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63369
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن