کارآفرینی

انتخاب بهترین حساب معاملاتی در فارکس

یکی از کارهای مهمی که شما به عنوان یک سرمایه گذار یا معامله گر، پیش از ورود به بازار فارکس، باید انجام دهید، انتخاب بهترین حساب معاملاتی در فارکس است. در واقع برای ورود به بازارهای مالی شما باید یک حساب معاملاتی متناسب با شرایط خود انتخاب کنید اما از آن جایی که حساب های مختلفی در بروکر ها وجود دارند، بسیاری از افراد در مواجه با آن ها نمی توانند بهترین حساب معاملاتی را انتخاب کنند. ما در ادامه سعی می کنیم تا شما را با انواع این حساب ها آشنا کنیم.

آشنایی با مفهوم حساب معاملاتی

زمانی که قصد ورود به بازار فارکس را داشته باشید، در ابتدا باید یک حساب معاملاتی نزد کارگزار خود باز کنید. در نتیجه با این حساب که سرمایه شما در آن وجود دارد، می توانید به خرید و فروش جفت ارزها بپردازید. پس یک حساب معاملاتی در فارکس می تواند شامل دارایی های شما (جفت ارزها، طلا و …) و یا پول نقد باشد.

به طور کلی می توان سرمایه گذاران و معامله گران در فارکس را به دو دسته سرمایه گذاران بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم کرد. دارایی سرمایه گذاران بلند مدت زمان زیادی در حساب معاملاتی شان باقی می ماند حال آن که دارایی معامله گران کوتاه مدت زمان خیلی کمی در حساب شان است چون این نوع معامله گران مخصوصا اگر از نوع معامله گران روزانه باشند، در پایان روز معامله خود را می بندند و دارایی موجود در حساب خود را به پول نقد تبدیل می کنند.

به دلیل این که افراد مختلف با شیوه های متفاوتی معامله می کنند، حساب های مختلفی در بروکر ها ایجاد شده است که شما بسته به روش معامله گری تان می توانید یکی از آن ها را برای خود انتخاب کنید.

انواع حساب های معاملاتی

علاوه بر این که حساب های معاملاتی مختلفی در یک بروکر وجود دارد، حساب های معاملاتی یک بروکر با بروکر دیگر نیز متفاوت است. بنابراین شما پیش از ثبت نام در کارگزاری یا بروکر مورد نظرتان باید همه حساب های معاملاتی موجود در آن را بررسی کرده و اگر نتوانستید حسابی متناسب با شرایط کاری خود انتخاب کنید، باید به سراغ یک بروکر دیگر بروید.

ساز و کار این حساب های معاملاتی در همه بروکرها به یک شکل است و ما در ادامه به شرح این ساز و کار می پردازیم تا شما بتوانید به راحتی در  هر بروکری که خواستید، حساب معاملاتی مناسب خود را پیدا کنید.

زمانی که معامله ای انجام می دهید، باید کارمزد مربوط به آن را نیز بپردازید. این کارمزد در بروکر ها و حساب های معاملاتی مختلف به شکل های اسپرد، کمیسیون و یا بهره شبانه از حساب شما کم می شود.

بسته به نوع حساب معاملاتی تان شما باید به یک یا دو شیوه از روش های بالا کارمزد معامله تان را پرداخت کنید. سوالی که در این جا ممکن است به ذهن تان خطور کند این است که کدام حساب را باید انتخاب کرد؟ حسابی که فقط اسپرد دارد یا حسابی که بهره شبانه نداشته باشد یا حساب با کمیسیون کم؟

در ادامه تفاوت این حساب ها را ذکر می کنیم تا شما بتوانید بر اساس سبک معاملاتی خود بهترین نوع حساب معاملاتی را پیدا کنید.

هدف معامله گران در بازار فارکس می تواند بسیار متفاوت از یکدیگر باشد، بدین معنی که بعضی از معامله گران به شکل بلند مدت کار می کنند. در این حالت آن ها ممکن است برای چند ماه حساب معاملاتی خود را باز نگه دارند. در نتیجه این افراد به دنبال حساب هایی هستند که بهره شبانه نداشته باشند یا میزان بهره شبانه در آن ها خیلی کم باشد.

بعضی از معامله گران در تایم فریم های خیلی پایین معامله می کنند(یعنی اسکلپر هستند). به عبارت دیگر سودی که این معامله گران از یک معامله به دست می آورند بسیار اندک است اما در عوض تعداد معامله ای که در یک روز انجام می دهند بسیار زیاد است.

پس میزان بهره شبانه برای اسکلپرها اهمیتی ندارد اما آن ها ترجیح می دهند حساب هایی داشته باشند که میزان اسپرد در آن ها خیلی پایین یا نزدیک به صفر باشد.

معامله گرانی هم هستند که معاملات خود را به صورت ساعتی انجام می دهند. بنابراین آن ها ترجیح می دهند که حساب هایی با اسپرد پایین و کمیسیون خیلی کم داشته باشند.

عده ای از معامله گران هم هستند که برخی از معاملاتشان را به صورت بلند مدت و بعضی دیگر را به صورت کوتاه مدت انجام می دهند. این افراد نیازمند حساب های معاملاتی هستند که بهره شبانه مناسبی داشته باشند و همچنین میزان کمیسیون در آن ها خیلی کم باشد.

حال این شما هستید که به عنوان یک معامله گر باید ابتدا سبک معاملاتی خود را تعین کنید. به عبارت دیگر باید مشخص کنید که کدام تایم فریم معاملاتی مناسب شما است. پس از آن باید به بررسی حساب های معاملاتی در بروکر انتخابی خود بپردازید و حسابی را انتخاب کنید که به بهترین شکل متناسب با نیازهای معاملاتی شما باشد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81736
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن