کارآفرینی

افزایش بهره وری تعاونی ها با سامانه جامع بخش تعاون

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد سامانه‌ جامع هوشمند بخش تعاون را از جمله اقدامات بهره‌ورانه بخش تعاون برشمرد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجعفر کبیری اظهار داشت: این سامانه در واقع پنجره واحد خدمات بخش تعاون است که امکان نظارت مستقیم و مستمر اعضاء بر فعالیت و عملکرد اعضای هیات مدیره و مدیران عامل را به وجود می آورد.

وی در ادامه، به تاسیس مراکز نوآوری در بخش تعاون اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های وزارت تعاون راه اندازی مراکز نوآوری تعاون است که با همراهی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف افزایش بهره وری و شفافیت در تعاونی ها و ایجاد و توسعه تعاونی های نوآور دنبال می کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد سامانه‌ جامع هوشمند بخش تعاون را از جمله اقدامات بهره‌ورانه بخش تعاون برشمرد و گفت: این سامانه در واقع پنجره واحد خدمات بخش تعاون است که امکان نظارت مستقیم و مستمر اعضاء بر فعالیت و عملکرد اعضای هیات مدیره و مدیران عامل را به وجود می آورد.

معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، با تاکید بر نقش موثر تعاونی های زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار و ۲۶۰ تعاونی زنان با اشتغال‌زایی ۱۲۰ هزار نفر در کشور مشغول فعالیت هستند که این تعداد تعاونی، حدود ۱۱۹ هزار نفر عضو را شامل می شوند.

کبیری، حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی های زنان و حمایت از اقشار آسیب پذیر، زنان سرپرست خانوار و توان یابان را از دیگر اقدامات وزارت تعاون برشمرد.

وی در پایان به تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در ۲۷ استان کشور اشاره کرد و گفت: در بحث توسعه تعاونی‌های روستایی، وزارت تعاون طرح روستا تعاون را با حمایت از ۸۵۸ تعاونی در دستور کار قرار داده که تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد کرده است.

گفتنی است که پیش از این ۱۰۳ تعاونی توسعه و عمران شهرستانی با عضویت ۱۰۰ هزار نفر در کشور تشکیل شده بود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42926
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن