بین الملل

نخست وزیر پاکستان به عربستان می‌رود

رسانه‌های پاکستان روز شنبه از سفر آتی عمران‌خان-نخست وزیر این کشور به ریاض خبر دادند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، هدف سفر آتی نخست وزیر پاکستان زیارتی و برای انجام مناسک حج عمره مفرده عنوان شده است در عین حال منابع آگاه تاکید می‌کنند که تحولات اخیر در روابط اسلام‌آباد و ریاض در جریان سفر عمران‌خان و دیدار با مقام‌های سعودی بررسی خواهد شد.

این هفتمین سفر عمران خان به عربستان محسوب می‌شود.

وی آخرین بار ۲۴ آذرماه سال گذشته در ریاض با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرد، زمانی که ناخرسندی حاکمان سعودی از نشست سران اسلامی کوالالامپور و تمایل نخست وزیر پاکستان برای شرکت در این اجلاس باعث شد تا عمران‌خان از سفر به کوالالامپور منصرف شود.

براساس این گزارش، سخنان بی‌سابقه اخیر شاه محمود قریشی-وزیر امور خارجه پاکستان درخصوص عدم تمایل ریاض برای حمایت از سیاست‌های اسلام‌آباد مرتبط با تحولات شبه قاره خشم سعودی‌ها را برانگیخته بود.

پس از این ماجرا ژنرال قمر جاوید باجوا-فرمانده ارتش پاکستان سفر رسمی به ریاض انجام داد و با مقامات ارشد نظامی سعودی دیدار کرد.

هیچ گزارشی درخصوص دیدار ژنرال باجوا با حاکمان سیاسی سعودی از جمله ولیعهد این کشور منتشر نشد.

پایگاه خبری دنیا نیوز پاکستان، امروز با اشاره به اینکه عمران‌خان در سفر به عربستان برای بهبود روابط دو کشور تلاش خواهد کرد، گزارش داد: نخست وزیر پاکستان قرار است طی گفت وگو با حاکمان سعودی با هدف آنچه که در این گزارش کسب اطمینان ریاض عنوان شده، درباره روابط با جمهوری اسلامی ایران، چین و ترکیه صحبت کند.

رسانه‌های پاکستان هفته‌های اخیر از تنش در روابط این کشور با عربستان پس از اظهارات قریشی خبر دادند، اما پس از سپری شدن چند روز، نخست وزیر پاکستان و وزیر امور خارجه این کشور هرگونه چالش در مناسبات اسلام‌آباد با ریاض را رد کردند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42917
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن