مناطق آزاد-گردشگری

اعلام شرایط پذیرش گردشگر در قشم

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، شرایط پذیرش گردشگر در جزیره را طی ایام نوروز اعلام کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مرتضی شیخ‌زاده اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات مقرر شده است تا پس از 25 اسفندماه وضعیت نهایی رنگ بندی شهرهای مختلف کشور در نوروز ۱۴۰۰ اعلام شده و ورود گردشگر به شهرهایی که در وضعیت آبی و زرد هستند، امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که با حضور روسای کمیته های این ستاد برگزار گردید عنوان شد که پس از اعلام رنگ بندی کرونایی کشور، اگر قشم در میان شهرهای دارای امکان تردد و سفرهای نوروزی بود، پذیرش گردشگر تنها متناسب با ظرفیت اعلام شده توسط اماکن اقامتی مجاز و از طریق سامانه قشم زیبا صورت خواهد گرفت.

به گفته قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای سفرهای نوروزی سال 1400 عملا امکان پذیرش مسافر و گردشگر خارج از اماکن اقامتی ثبت شده و دارای مجوز در جزیره قشم وجود نخواهد داشت.

شیخ‌زاده خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط ساکنان بخش‌های مختلف جزیره در تعیین وضعیت سفرهای نوروزی قشم اهمیت بالایی دارد و با رعایت دستورالعمل‌ها می توان شرایط را برای حضور گردشگران در جزیره فراهم کرد.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بیان کرد: در تلاش هستیم تا در صورت فراهم شدن امکان حضور گردشگران در ایام نوروز در قشم، با پایش مستمر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مسافران و ساکنان جزیره شرایطی را جهت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف جزیره ایجاد کنیم.

شیخ‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون «سامانه قشم زیبا» جهت ارائه خدمات هوشمند سفر به جزیره قشم آماده شده و روی سایت اینترنتی سازمان منطقه آزاد قشم در دسترس همگان قرار گرفته است.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اضافه کرد: رزرو هتل و محل اقامت مسافر، ساعت ورود و خروج به قشم، مبادی ورودی، پایش الکترونیک سلامت، صدور مجوز ورود و خرید بلیط شناور و سیستم دیده بان کرونا، از امکانات سامانه قشم زیبا به شمار می‌رود و استفاده از اماکن مجاز اقامتی درکنار ایجاد امکان حضور در منزل اقوام ساکن در قشم نیز در این سامانه طراحی شده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66123
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن