اجتماعی

اسباب بازی و خلاقیت های کودکانه

اسباب بازی ؛ وسیله ای آشنا که ما را به دنیای کودکانه می برد.این وسیله ی سرگرم کننده ، انواع گوناگونی داشته و حتی به مرور زمان تنوع آن بیشتر می شود . انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکانمان وظیفه ای مهم و ضروری برای ما به حساب می آید ، چون اسباب بازی مناسب می تواند نقش بسزایی در شکوفایی خلاقیت داشته باشد.

نقش اسباب بازی بر آینده ی کاری و شغلی فرزندانمان بسیار تاثیرگذار است. همه ی ما کودکی خود را به یاد داریم و بازی های دوران کودکی ، خاطرات منحصر به فردی را درذهنمان ایجاد می کند. البته بازی های نسل گذشته با نسل امروز بسیار متفاوت است. در بازی های قدیمی اسباب بازی ها ، نقش کم رنگ تری را بازی می کردند. اما در دنیای امروز، بیشترین وقت کودکان محصور در آپارتمان ها با اسباب بازی ها می گذرد. اما براستی چگونه این امر می تواند نقش موثری در آینده ی کاری فرزندانمان بازی کنند.

اسباب بازی های کودکان امروز، کسب و کارهای آینده را رقم می زند. اگر شما هم جز آن دسته از والدینی هستید که آینده ی شغلی فرزندانتان برایتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مدام با صرف وقت و هزینه به دنبال شکوفاسازی استعدادهای فرزندانتان هستید، به مطالب فوق به دقت توجه کنید.

کودکان با بازی می آموزند و ابزارهای یادگیری در آموزش مدرن از غالب سنتی خود خارج شده است  و بسیاری از اسباب بازی ها این نقش مهم را ایفا می کنند. اسباب بازی ها بسته به نوع کاربردشان، برای تقویت هوش کودکان مورد استفاده قرار می گیرند. بازی کردن با تعدادی از اسباب بازی ها  در چهارچوب خاصی نمی گنجد. این آزادی تفکر و بی حد و مرز بودن ، زمینه ساز رشد خلاقیت و نوآوری در کودکان است و با ایجاد یک تفکر خلاق آن ها را به سوی مشاغلی از این دست هدایت می کند. شاید به همین علت است که بسیاری از متخصصین این حوزه، به شدت ساختن کاردستی برای کودکان را توصیه می نمایند. درواقع بازی کردن با همسالان و حتی بزرگ ترها و استفاده از مدل های رنگارنگ موجب ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی و شیمیایی در مغز می‌شود و به کودک کمک می کند که تا با درک بهتری نسبت به خود، محیط  و اطرافیانش داشته باشد. اسباب بازی ها به کودکان کمک می کنند که به تدریج توانایی حل مسئله را آموزش ببینند. داشتن دوست و همسالان با تقویت رابطه ی اجتماعی موهبت بزرگی است.

اسباب بازی و خلاقیت
اسباب بازی و خلاقیت

فرصت بسیار خوبی است که بسیاری از مشاغل سنتی نیز راه  ورود خود را به این عرصه کمی آسان تر و هموارتر نمایند. در هر صورت فرصت های بسیار بزرگی برای کارآفرینی دیجیتال وجود دارد و شاهد این ادعا، شرکت هایی عظیم الجثه ای هستند که به واسطه همین مدل فعالیت خود را آغاز کرده اند و اکنون در سراسر دنیا مشغول به کارند. واسطه گری، تبلیغات، فرصت های تولیدی و تجاری و حتی تمامی مشاغل سنتی پتانسیل ورود و امکان فعالیت درعرصه دیجیتال را داشته و دارند. تمامی این حوزه ها نه تنها قابلیت دیجیتالی شدن و کارآفرینی دیجیتال را دارند، بلکه به عنوان یک ضرورت و نیاز جدی هم مطرح هستند که توجه بیش از پیش کودکان  را می طلبد. سمت و سوی اقتصاد جهان به طرز شگفت انگیزی در حال تغییر است و بروز و ظهور مشاغل جدیدی از این قسم می تواند،دریچه ای جدید در پایه های اقتصاد کشورهایی باشد که خود را به سهولت با این تغییر، تطبیق می دهند.

خوشدل – کارشناس اجتماعی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=88324
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن