یادداشت

از تغییر شغل نترسید !!!

در شرایط اقتصادی کنونی ،حتی فکر کردن به تغییر شغل ریسک پذیری بالایی دارد. بالاخص اینکه شما عهده دار هزینه خانواده و فرزندان تان نیز باشید. اما جالب است بدانید، تغییر شغل اگر در بازه ی زمانی درست و با جهت دهی دقیق و البته با برنامه ریزی قبلی صورت پذیرد نه تنها ریسک محسوب نمی شود، بلکه می تواند تحولی عظیم در حال و آینده ی شما ایجاد نماید و موفقیت و پیروزی را با شما همراه سازد.

البته منظور ما از تغییر شغل از این شاخه به آن شاخه پریدن بعضی از افراد نیست که بیشتر از یک سال در هیچ شغلی دوام نمی آورند و مرتبا شغل خود را تغییر می دهند. این قبیل افراد، در زندگی ثبات و هدف مشخصي ندارند و پيگير كار مشخصی نيستند يا اراده لازم برای رسيدن به يك هدف را ندارند، در واقع سازگاری با موقعیت های متفاوت شغلی را نياموخته‌ اند. منظورمان این است که اگر سال هاست در کاری مشغولید ، اما هنوز به رضایت شغلی دست نیافته اید و تاکنون هیچ فرصتی برای رشد بیشتر بدست نیاورده اید و نمی توانید رویاهایتان را چه از نظر اجتماعی و چه اقتصادی دنبال کنید، می توانید برای تغییر شغل تان برنامه ریزی کنید. هر تغییری اگر بدون هدف باشد، احتمال موفقیت بسیار پایینی دارد. پیدا کردن هدف برای تغییر شغل می‌تواند گام موثری برای کاهش سردرگمی و تردید در انتخاب شغل باشد.

ریسک پذیری و تغییر شغل
ریسک پذیری و تغییر شغل

گر چه با تمام این تفاسیر ،تصمیم ‌گیری درمورد ترک یک موقعیت شغلی و اشتغال در کسب و کاری جدید، کار ساده ‌ای نیست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بزرگ ترین کارآفرینان دنیا و بسیاری از افراد موفق ،بیشتر از سایرین شغل خود را تغییر می‌دهند و یا برعکس بسیاری کارمندان با وجودی که کوچک ترین علاقه ای به شغل یا سازمانی که در آن کار می‌کنند، ندارند ، تا آخرین سال های عمر کاری شان، هرگز به استعفا فکر نمی‌کنند؟

افراد کارآفرین و موفق به ریسک پذیری علاقه ی وافری دارند. آن ها می دانند تغییر یک شغل نه تنها یک شکست کاری نیست بلکه فرصتی جدید برای بدست آوردن تجربه های نو است. وقتی شغل خود را تغییر می‌دهید، به دنبال آن با چالش‌های فراوانی روبه‌ رو خواهید شد، که هر کدام شما را به موفقیت نزدیک تر خواهد کرد. جف بزوس، مدیرعامل و مؤسس آمازون، پیش از تأسیس این شرکت، شغلی پردرآمد در وال ‌استریت داشت و مسئولیت ‌های مختلفی را در شرکت‌ های بزرگ مالی برعهده گرفته بود. شاید جالب باشد بدانید ،او در سن 31 سالگی تغییر شغل داد و کمپانی آمازون را راه اندازی کرد. هارلند سندرز در سال 1962 و در سن 62 سالگی، برند KFC را تأسیس کرد و 12 سال بعد آن را به ارزش 2 میلیون دلار فروخت. پیش از تأسیس این برند، هارلند به عنوان وکیل، اپراتور پمپ بنزین، کارگر راه آهن و … کار کرده بود. دونالد فیشر و همسرش، اولین فروشگاه لباس خود را برند تجاری “گپ” را در 40 سالگی در سان فرانسیسکو راه اندازی کردند. اکنون لباس‌ های گپ ،شهرت زیادی دارند و به عنوان معروف ‌ترین برند شناخته می شوند.

زندگی نامه این افراد و بسیاری از کارآفرینان موفق دنیا که هم اکنون بزرگ ترین کسب و کارها و کمپانی های جهان را در دست دارند، نشان می دهد که نباید لحظه ای دست از تلاش و کوشش برداشت و هرگز شکست روزهای نخستین نباید ذره ای از انگیزه و تلاش شما برای کسب موفقیت بکاهد. افراد موفق ، زود دست از تلاش نمی‌کشند. شاید در ابتدا چیزی نبینید، مثلا طی اولین ماه‌ های شروع کسب و کارتان درآمدی نداشته باشید، اما دیری نمی انجامد که تلاش هایتان به ثمر خواهد رسید. هوشمندانه کار کنید و انتظار به نتیجه رسیدن فوری را نداشته باشید. افراد موفق می‌دانند که باید امروز وقت و انرژی صرف کنند تا در آینده نتیجه بگیرند. تعداد افرادی که رویا‌های بزرگی دارند، بسیار زیاد است. اما تنها کسانی به رویا‌های خود می‌رسند که صبر و پشتکار با کارهای روزانه شان عجین شده است. چرا که دریافته اند که رویاپردازی به تنهایی هرگز راه به جایی نمی رساند و باید در مسیر زندگی مرد عمل بود.

دکتر حوریه یحیایی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=78088
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن