صنعت-معدن-تجارت

ارتقای جایگاه صنعت کشور با حمایت از بخش خصوصی

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تاکید کرد: حمایت تمام‌قد و منطقی از بخش خصوصی، می‌تواند کشور را به جایگاه اصلی خود در صنعت برساند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، عباس ‌هاشمی اظهار داشت: در دوره کنونی نقاهت اقتصادی کشور و وجود برخی صنایع نوپا، باید برای توسعه صنعت کشور حمایت‌های ویژه‌ای از صنایع انجام داد و همچنین نیم‌نگاهی به انتقال تکنولوژی از خارج داشت.

وی اضافه کرد: این روزها در صنعت قطعه‌سازی به رشد چشمگیری دست یافته‌ایم و ارزش افزوده مناسبی در این صنعت ایجاد شده است، تاکید وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) و این انجمن نیز همواره بر ورود قطعه‌سازان ایرانی به زنجیره تأمین قطعات در صنعت لوازم‌خانگی است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران بیان ‌داشت: توسعه ارتباطات جهانی می‌تواند به ارتقای استانداردهای کیفی، یادگیری نحوه تعاملات از سوی صنعتگران، آموزش شیوه‌های ظریف بازرگانی خارجی و ارتقای کیفی مواد اولیه و قطعات بیانجامد و در این صورت است که دیگر نگران باز شدن درهای کشور یا در مقابل تحریم‌ها نخواهیم بود.

وی گفت: ممنوعیت واردات به‌هیچ عنوان یک تصمیم کارشناسی نیست و در نهایت می‌توانیم بازار داخلی‌مان را تأمین کنیم.

به گفته دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، صنعت لوازم‌خانگی کشور در عین حال همچون صنعت خودروسازی نیست که محدود به چند تولیدکننده بزرگ نظیر ایران‌خودرو و سایپا باشد که همه سیاست‌گذاری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و تامین منابع مالی‌شان در اختیار دولت است، بلکه در صنعت لوازم‌خانگی به جز دو واحد تولیدی وابسته به دولت، بقیه خصوصی هستند؛ بنابراین ترس برخی از اینکه صنعت لوازم‌خانگی به سرنوشت خودروسازی کشور مبتلا شود منطقی نیست.

 

هاشمی، معتقد است که در این مقطع زمانی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها باید برای چند سال دیگر ادامه داشته باشد تا یک سری کارهای نیمه‌تمام، موضوعات بهبود کیفی، ارتقای صنعت قطعه‌سازی کشور و اعتمادسازی به تولیدکنندگان داخلی انجام شود، این در حالی است که باز کردن یک‌باره درب‌های کشور به روی خارجی‌ها می‌تواند همه این دستاوردها را نابود کند.

وی بیان کرد: زمانی که صنعتی کشور به بلوغ رسید، آن‌گاه نوبت رقابت در بازارهای بین‌المللی است و باید بتوانیم برند ملی خود را ایجاد کنیم تا در کلاس جهانی با دیگر کشورها رقابت کنیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56049
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن