صنعت-معدن-تجارت

راهکارهای وزارت صمت برای بهبود فضای کسب‌وکار

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت صمت(صمت) گفت: به منظور رفع موانع موجود در مقابل فعالیت‌های تولیدی و بهبود محیط کسب‌وکار، در سه محور تفویض اختیار به سازمان‌های استانی، شناسایی و رفع گلوگاه‌های اجرایی و اصلاح قوانین و مقررات زائد و مزاحم، اقدامات اجرایی و عملیاتی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش تفاهم آنلاین، احمد تشکینی با بیان اینکه تفویض اختیار به سازمان‌ها و واحدهای استانی با توجه به روند رو به رشد فعالیت‌ها در سطح استان‌ها و توسعه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات یک ضرورت است، اظهار کرد: واگذاری خدمات، مجوزها و فرآیندهای اجرایی به استان‌ها می‌تواند کمک شایانی به دریافت خدمات سریع در سطح کشور و بدون مراجعه به ستاد را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: تفویض اختیار خدمات، مجوزها و فرآیندهایی که منع قانونی نداشته با هماهنگی واحدهای ستادی و ظرفیت‌های استانی به سرعت دنبال خواهد شد. در این راستا فهرست مقدماتی تهیه شده تا از طریق ایجاد هماهنگی‌های لازم به صورت مرحله‌ای، تمرکززدایی در ارائه خدمات در کشور انجام شود.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت بیان کرد: گلوگاه‌های اجرایی، شامل برخی فرآیندها یا خدماتی هستند که به دلیل عدم شفافیت و اتخاذ روش‌های پیچیده در عمل، سردرگمی و ابهام مراجعان را به همراه داشته است.

در این راستا پیگیری موضوعات کلیدی برای تسهیل امور با همکاری اتاق‌های بازرگانی، خانه صنعت، تشکل‌های بخش خصوصی و…، در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان گفت که قوانین و مقررات زائد و مزاحم برای تولید در محورهای مالیات، تامین اجتماعی، گمرک، امور بانکی و ایمنی و محیط زیست احصاء شده است که در اصلاحات قانونی و مقرراتی در مراجع ذی‌ربط در حال پیگیری و در مسیر اصلاح قرار دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53335
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن