اجتماعی

استفاده از اقامتگاه‌های گردشگری برای قرنطینه بیماران کرونایی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با مساعدت وزارت گردشگری و کمک بنیاد مستضعفان، هتل‌ها و اقاماتگاه‌های گردشگری برای قرنطینه بیماران کرونا تجهیز و به کار گرفته می‌شوند.

به گزارش تفاهم آنلاین، سعید نمکی امروز (دوشنبه) در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: از دانشگاه‌های علوم پزشکی می خواهیم که به هیچ‌وجه با افرادی که پروتکل‌شکنی می‌کنند و با این کار باعث افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا می‌شوند، مماشات نکنند و بر اجرای دقیق پروتکل‌ها نظارت مستمر داشته باشند.

وی اضافه کرد: با اینکه با مساعدت دانشگاه‌های علوم پزشکی و همکاری مردم و مسئولان آمار مرگ و میر رو به کاهش است، اما باید منتظر پیک زمستان هم باشیم به خصوص در مناطق گرمسیر جنوبی که مردم در هوای سردتر به اماکن بسته می‌روند و احتمال شیوع بیشتر بیماری وجود دارد. بنابراین نظارت بر اجرای پروتکل‌ها مطابق مقررات قرمز، زرد، نارنجی باید با جدیت ادامه پیدا کند.

وزیر بهداشت بیان کرد: توسعه مراکز سرپایی، مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته به خصوص در حاشیه شهرها که جمعیت حاشیه‌نشین، فضاهای کوچکی برای زندگی دارند و تعداد زیاد جمعیت کنار هم هستند، باید جدی گرفته شود، نباید اجازه دهیم در پوست شهر افراد ناقل به عنوان کارگران یا مشاغل دیگر تردد کنند و باعث گسترش بیماری کرونا شوند

نمکی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از این افراد در حاشیه شهرها در خانه‌های کوچک ۵۰ متری زندگی می‌کنند و امکان قرنطینه در این فضاها وجود ندارد، باید از ظرفیت‌های موجود برای قرنطینه بیماران استفاده شود، به نحوی که حریم خصوصی این افراد هم حفظ شود.

وی افزود: در مورد قرنطینه از دکتر کولیوند به عنوان مسئول کشوری تأمین قرنطینه خواسته‌ایم که با مساعدت وزارت گردشگری و کمک بنیاد مستضعفان و…، مراکزی را در هتل‌ها و اقاماتگاه‌های گردشگری شناسایی و برای قرنطینه آماده کنند و از دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم که اعلام کنند به چقدر ظرفیت برای قرنطینه بیماران کرونایی نیاز دارند و چقدر امکان قرنطینه خانگی وجود دارد.

وزیر بهداشت گفت: حتما حاشیه شهرهای بزرگ پایش شود و از امکانات نیروهای بسیج و مساجد برای گسترش خدمات سرپایی استفاده شود.

نمکی اظهار کرد: کیت‌های تست سریع کرونا نیز به سرعت به استان‌های مختلف ارسال می‌شود و به ظرفیت روزانه ۶۰ هزار تست سریع می‌رسیم، اما در بیمارستان‌ها به هیچ‌وجه نباید از این کیت‌های سریع استفاده شود و فقط از تست‌های پی‌سی‌آر برای تشخیص در بیمارستان‌ها باید استفاده شود و ظرفیت ۴۰ هزار تست با کیت پی‌سی‌آر حفظ می‌شود، اما در مراکز سرپایی با استفاده از کیت‌های تست سریع باید بعد از ۲۰ دقیقه تکلیف بیماران روشن شود تا تجمع نشود.

وی تصریح کرد: اعتبارات لازم برای حمایت از دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز پیش‌بینی شده و به زودی حمایت می‌شوند و امیدواریم در پایان این دوره نیز دستاورد مهمی داشته باشیم و به زودی مرگ کرونا، دو رقمی و بعد هم یک رقمی شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56040
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن