مناطق آزاد-گردشگری

احداث 17 پروژه شاخص گردشگری قشم در دولت تدبیر و امید

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از اجرا و احداث 17 پروژه شاخص گردشگری قشم شامل کمپ پارک‌ها و اسکله‌های گردشگری در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محرم بهاروند با بیان اینکه 10 کمپ پارک از سال 94 تاکنون در نقاط مختلف جزیره قشم احداث شده و هم‌اکنون 4 کمپ پارک نیز در دست احداث می‌باشد، اظهار داشت: همچنین اجرای پروژه اسکله‌های سهیلی، طبل و کندالو نیز از دیگر دستاوردهای این دوران است.

وی بیان کرد: احداث این پروژه‌ها نقش مهمی در توسعه فضاهای گردشگری و دسترسی آسان گردشگران در سراسر جزیره به خدمات رفاهی دارد.

به گفته معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم، در دولت تدبیر و امید کمپ پارک‌های ساحل جنوبی به مساحت 7 هکتار و اعتبار 70 میلیارد ریال، آفتاب به مساحت 10 هکتار و اعتبار 150 میلیارد ریال، سوزا به مساحت چهار و نیم هکتار و اعتبار 40 میلیارد ریال، هلر به مساحت یک و نیم هکتار و اعتبار 2 میلیارد ریال، ایران زمین به مساحت دو و نیم هکتار و اعتبار 45 میلیارد ریال، ریگو شش و نیم هکتار و اعتبار 30 میلیارد ریال، لافت به مساحت یک و نیم هکتار و اعتبار 25 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بهاروند اضافه کرد: همچنین فاز اول کمپ پارک سلخ به مساحت یک و نیم هکتار و اعتبار 30 میلیارد ریال و فاز اول کمپ درگهان به مساحت 6 هکتار و اعتبار 40 میلیارد ریال و 2 فاز طرح آبکناری جزایر ناز به مساحت 10 هکتار و اعتبار 100 میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، کمپ پارک‌های دولاب، گوری و گوران و مسن نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: طرح آبکناری جزایر ناز نیز به منظور دسترسی مناسب مردم به سواحل جزیره و ساماندهی و بهره برداری ایمن از ورزش‌ها و تفریحات دریایی و هوایی این منطقه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال و در 2 فاز به مساحت فعلی 10 هکتار در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید و دورنمای اجرای کامل این طرح در مساحتی به میزان 100 هکتار می‌باشد.

بهاروند بیان کرد: اسکله تفریحی سهیلی با اعتبار ٦٥ ميليارد ريال كه شامل ساماندهي اسكله، آسفالت محوطه، پاركينگ، بلوار ورودي و روشنايي اسكله می‌باشد و اسکله تفریحی طبل با اعتبار 10 میلیارد ریال و در زیربنای 2 هزار متر مربع در این دوران به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، فاز اول اسكله كندالو نیز با اعتبار 70 ميليارد ريال، شامل بلوار دسترسي، پاركينگ، سیستم روشنايي، محوطه‌سازی وكانال جمع‌آوری آب‌های سطحي در سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است که پس از سفر رئیس دولت تدبیر و امید به جزیره قشم در سال 1394 و با دستور ویژه وی، توسعه فضاهای گردشگری جزیره در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت که نتیجه آن اجرا و احداث 17 پروژه شاخص شامل کمپ پارک‌ها و اسکله‌های گردشگری از سال ۹۴ تاکنون است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=67228
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن