صنعت-معدن-تجارت

اجرای ۷۲ هزار و ۱۴ طرح صنعتی در کشور

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تا پایان آبان ماه امسال ۷۲ هزار و ۱۴ طرح صنعتی در دست اجرا است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، از بین این تعداد طرح صنعتی بیشترین پروژه در سه گروه کالایی محصولات کانی‌های غیرفلزی، محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها و ساخت مواد و محصولات شیمیایی در حال اجرا است.

از این تعداد طرح در حال اجرا حدود ۵۲ هزار و ۳۶۳ طرح معادل ۷۲.۷ درصد کل طرح‌ها کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۳۷۹۱  طرح معادل ۵.۲ درصد کل طرح‌ها ۲۰ تا ۴۰ درصد، ۳۹۲۰ طرح معادل ۵.۴ درصد کل طرح‌ها ۴۰ تا ۶۰ درصد، ۸۵۷۳ طرح معادل ۱۲ درصد کل طرح‌ها ۶۰ تا ۸۰ درصد و ۳۳۶۷ واحد معادل ۴.۷ درصد کل طرح‌ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

همچنین بیشترین طرح‌های در دست اجرا طرح‌هایی با اشتغال ۱۰ تا ۵۰ نفر کارکن است که ۴۶ هزار و ۲۲۲ طرح معادل بیش از نیمی از کل طرح‌ها را شامل می‌شود.

۱۹ هزار و ۶۲ طرح در دست اجرا نیز کمتر از ۱۰ نفر کارکن دارند و تعداد طرح‌های با ۵۰ تا ۱۰۰ نفر کار کن و بیش از ۱۰۰ نفر کارکن نیز به ترتیب ۴۰۰۸  طرح و ۲۷۲۲ طرح بوده است.

بر اساس آمار وزارت صمت مجموع اشتغال پیش‌بینی شده در طرح‌های در دست اجرا نیز بیش از دو میلیون و ۸۸ هزار نفر است که ۸۶۲ هزار و ۳۲۶ نفر از آن‌ها در طرح‌هایی با بیش از ۱۰۰ کارکن و ۸۴۳ هزار و ۹۵۳ نفر از آن‌ها در طرح‌هایی با ۱۰ تا ۵۰ نفر کارکن مشغول خواهند شد.

مجموع سرمایه در طرح‌های در دست اجرا تا پایان سال گذشته نیز بیش از ۱۱۸۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

در این میان تا پایان آبان‌ماه امسال، ۹۹۱۷ طرح صنعتی در بخش سایر محصولات کانی‌های غیرفلزی؛ ۸۲۹۰ طرح در بخش محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها و ۷۳۰۵ طرح در بخش ساخت مواد و محصولات شیمیایی در دست اجرا بوده و این سه بخش بیشترین تعداد طرح‌ها را به خود اختصاص دادند.

کمترین طرح‌ها نیز به بخش‌های جمع‌آوری، تصفیه و توزیع آب؛ تحقیق و توسعه و فاضلاب، دفع زباله، بهداشت محیط و سایر فعالیت‌های مشابه اختصاص دارد که به ترتیت یک، دو و ۱۹ طرح در آن‌ها در دست اجراست.

در میان استان‌ها نیز از بین ۷۲ هزار و ۱۴ طرح در دست اجرا، ۵۹۳۱ طرح در یزد، ۵۱۰۷ طرح در اصفهان و ۵۰۹۱ طرح در خراسان رضوی در دست اجراست که بیشترین تعداد طرح‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59748
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن