اجتماعی

از شکست در کنکور نهراسید

کنکور پایان دستیابی به موفقیت ها نیست . همه ی ما ضرب المثل شکست ، مقدمه ی پیروزی است را شنیده ایم و احتمالا شما نیز متناسب با حال و هوای این روزها به یاد کنکور و کنکوری ها بیفتید . قبول نشدن و شکست در کنکور ، درست همین نقطه ای  است که اکنون بیشتر جوانان ایرانی در آن ایستاده اند. چرا که کنکور دیگری نیز به تازگی به پایان رسیده است و با اعلام نتایج اولیه ، عده ای خوشحال و خرسند از نتیجه ی خود و افرادی دیگر که اتفاقا تعدادشان بیشتر از دسته ی اول است با چشم‌هایی نگران و ناامید از گود کنکور به در شدند و از نتیجه کار خود رضایت کافی  نداشتند.

همانطور که همگان می دانیم ، در کشورمان یکی از مهم ترین رویدادهای تحصیلی ، ماراتنی به نام کنکور است که سالیان سال شاهد برگزاری آن هستیم .  تعداد زیادی دانش آموز که اغلب آن ها در سن ۱۸ سالگی قرار دارند ، در آن شرکت کرده و معتقدند که باید با این آزمون ۴ ساعته  سرنوشت و آینده خود را تعیین نمایند . به همین خاطر دچار استرس و اضطراب زیادی می شوند .

مطابق هر سال ، پس از اعلام نتایج ، برخی به دنبال شرکت مجدد و چند باره در کنکور هستند و برخی دیگر نیز با رها کردن کنکور در حال جست و جوی کار و حرفه ای برای خود می باشند و البته تعداد کمی از این دسته ، با انگیزه اند . تعداد بیشتری به دلیل پس زمینه ی ذهنی ای به نام عدم موفقیت ، خود را مغلوب تمام عیار متصور می شوند.

اگر شما در دسته ی دوم قرار دارید  و کنکور را تنها راه موفقیت نمی دانید ، در ابتدا باید بپذیرید که وارد دنیای تازه ای شده اید . با وارد شدن شما به جامعه ی امروزی ، مسیرهای زیادی برای شما باز می گردد که می توانید با در نظر گرفتن توانایی های منحصر به فردتان ، شخصیت و روحیه ی کاری خود ، شرایط را سنجیده و به هر کدام از این راه ها ورود پیدا کنید و از همین رو تجربه و موقعیت های متفاوت و گوناگونی را برای خود رقم بزنید.

شما به عنوان یک انسان بالغ هم اکنون می توانید ، علایق خود را که به نظرتان می رسد ، درباره اش بیندیشید ، استعداد و توانمندی های خود را به کمک مشاور بشناسید و با  فکر کردن پیرامون آن ، نقاط قوت خود را یادداشت کنید. حتی در این مدت نه چندان بلند ، می توانید بر روی کارهای متفرقه به صورت پاره وقت تمرکز کنید و فعالیت خود را آغاز نمائید. توانایی های خود را به چالش کشیده و استعدادها ، خلاقیت های  خود را پرورش داده و کمال استفاده را از آن ببرید.

تعدادی ازشما ممکن است به فکر ایجاد کسب و کار خود بیفتید . باید به شما بگوییم که اگر شرایط ایجاد یک کسب و کار کوچک را دارید، از شروع آن نهراسید به خودتان ایمان داشته باشید . خیلی از ما ایده هایی نو و خلاق در ذهن مان داریم که باید مطمئن باشیم در صورت رشد و پرورش آن، به نتیجه های خوب و ایده آلی می رسیم .

کنکور پایان راه نیست
کنکور پایان راه نیست

از کسب مهارت های تازه نترسید. مهارت هایی که می تواند شما را به سمت موفقیت سوق دهد. اگر فاقد هرگونه ایده هستید و یا حداقل سرمایه را برای ایجاد کسب و کار تازه و استارتاپ خود ندارید، ناامید نشوید و  به دنبال کسب مهارت های نو باشید. در جامعه ی امروز کسانی که درآمد خوب و قابل توجهی دارند ، الزاما کسب و کاری به نام آن ها تاسیس نشده است . حتی ممکن است وجه تمایز شما با آن ها ، پیدا کردن مهارت های مناسب باشد ، که در آن خبره و شهرت پیدا کرده اند ، حرفی برای گفتن دارند و تمام سعی خود را کرده اند که جز بهترین ها تلقی گردند.

در کسب مهارت ، شما می توانید با خیال آسوده و راحت به سراغ علاقه تان بروید . البته در صورتی که توسط اطرافیان فرصتی برایتان مهیا شد ، آن را جدی برشمرده و بهره ی لازم را ببرید. از مهارت های فنی (مانند : طراحی سایت ، جوشکاری ، کابینت سازی ، پکیج و …)  گرفته تا مهارت های هنری (مثل : نجاری ، خطاطی ، نقاشی ، موسیقی و …) که از ظرافت خاصی برخوردار است . همه ی این مهارت ها شما را از داشتن یک شغل مطمئن با درآمد کافی و خوب ، مطمئن خواهند کرد.پس یادتان باشد که شما می توانید در هر مسیری به موفقیت برسید ، تنها به شرطی که از انگیزه و پشتکار لازم برخوردار باشید.

مهندس فاطمه یحیایی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=86780
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن