بانک-بیمه-بورسمناطق آزاد-گردشگری

آمادگی قشم برای اجرای طرح‌های نوین بیمه‌ای

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مناطق آزاد بهترین موقعیت را برای اجرای ابتکارات نوین بیمه ای در کشور دارند و منطقه آزاد قشم آماده است به عنوان پایلوت مناطق آزاد، زمینه اجرای این ابتکارات را در قشم فراهم آورد.

به گزارش تفاهم آنلاین، حمیدرضا مومنی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری این سازمان و بیمه ایران معین که به منظور استفاده ساکنان و صاحبان کسب‌ و کار منطقه آزاد قشم از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید بیمه‌نامه صورت پذیرفت، اجرای طرح مهر را نقطه عطفی در فعالیت‌های بیمه ایران معین در قشم عنوان و تصریح کرد: اقتضای برنامه‌های توسعه و شرایط کشور می‌طلبد که شرکت‌های بیمه در وضعیت موجود باقی نمانند و برای آینده کشور ابتکارات و طرح‌های جدیدی را طراحی و در دستور کار خود قرار دهند که مناطق آزاد به خصوص منطقه آزاد قشم آماده همکاری در این خصوص است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه ماهیت بیمه ایجاد آرامش و آسایش همه مردم بخصوص کارکنان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است تصریح کرد: شرکت‌های بیمه در بازار رقابت موظف‌اند در عین گسترش خدمات خود، سرعت در جبران خسارت و تأمین نیازهای بیمه‌شدگان را در دستور کار خود قرار دهند، چرا که در غیر این صورت از قافله رقابت بازمی‌مانند. مومنی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت‌های اقتصادی و پایگاه‌های اجتماعی فعالین اقتصادی را در قشم بسیار متنوع خواند و گفت: هنر شرکت‌های بیمه در این جزیره باید این باشد که شرایطی در ارائه خدمات خود در نظر بگیرند تا همه با رضایت خاطر از این خدمات استفاده کنند.

مومنی همچنین با اشاره به برخی فعالیت‌های بیمه‌ای در قشم تأکید کرد: هیچ شرکت بیمه‌ای نباید خارج از موازین و مقررات قانونی در این جزیره فعالیت کند و سازمان منطقه آزاد قشم اجازه نخواهد داد حقوق شرکتهای بیمه‌ای که با رعایت قوانین در حال فعالیت و خدمت رسانی در جزیره هستند توسط نقض‌کنندگان قوانین و ضوابط پایمال شود.

داریوش محمدی – مدیرعامل بیمه ایران معین نیز در ادامه، ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به خاطر تأکیدات و توجهات ویژه ایشان به صنعت بیمه، توضیحاتی در خصوص جایگاه حقوقی، مالکیت، گستره توزیع شعب و شبکه فروش، وضعیت بازار و  توانمندی‌های مالی این شرکت ارائه و بابیان اینکه تمرکز این شرکت صرفا بر مناطق آزاد کشور است، خواستار تفکیک جایگاه شرکت‌های بیمه‌ای تخصصی مناطق آزاد با سایر فعالان بیمه‌ای در منطقه آزاد قشم شد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به شرایط اقتصادی خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا بر ضرورت انطباق فعالیت‌های شرکت‌های بیمه با رفتارهای جدید مصرف‌کنندگان تأکید کرد و در این خصوص از اجرای طرحی برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه خرید بیمه‌نامه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد.

محمدی گفت: این طرح برای نخستین بار است که در سطح مناطق آزاد و با همکاری نظام بانکی عملیاتی می‌شود تا مردم این مناطق در شرایط اقتصادی متاثر از کرونا بتوانند خدمات بیمه ای را با صرفه اقتصادی و آسان تر خریداری کرده و بیمه‌نامه‌ها به ویژه بیمه‌های اجباری از جمله بیمه شخص ثالث و سایر بیمه‌های مورد نیاز از سبد خانوارها حذف نشود.

مدیرعامل بیمه ایران معین افزود: در این طرح، بیمه ایران معین امکان استفاده همه شهروندان و متقاضیان خرید بیمه‌نامه، تا مبلغ یکصد میلیون ریال با بازپرداخت ۱۲ ماهه بدون مراجعه به بانک، بدون سود و کارمزد و از طریق مراجعه به نمایندگان و شعب شرکت را فراهم نموده است.

وی اظهار داشت: هیات مدیره بیمه ایران معین با درک شرایط اقتصادی مردم و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، امکان برخورداری عموم مردم جزیره قشم از طرح مهر را فراهم نموده و امیدواریم با این طرح ، بخشی از مشکلات اقتصادی خانوارها و صاحبان کسب و کار این منطقه در حوزه بیمه مرتفع شود.

در ادامه این مراسم، عابدین سعادت‌فر – معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز ضمن تشکر از حسن روابط فیمابین، با ارائه گزارشی به پوشش‌های بیمه‌ای سازمان در رشته‌های مختلف بیمه‌ای پرداخت و دغدغه‌‌های مدیرعامل سازمان را در این خصوص تشریح نمود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت بیمه ایران معین نتایج مطلوب در پی داشته باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=60278
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن