بانک-بیمه-بورس

آمادگی بانک صادرات برای تداوم همکاری‌ها در پروژه‌های قشم

مدیرعامل بانک صادرات ایران برای تداوم همکاری‌ها در زمینه تامین مالی پروژه‌های مختلف جزیره قشم اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، حجت‌اله صیدی – مدیرعامل بانک صادرات ایران در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: جزیره قشم به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیکی، جغرافیای سیاسی و همچنین ظرفیت‌های درونی، منطقه بسیار مهمی است و در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت، معدن، کشاورزی، پرورش آبزیان و گردشگری طی سال‌های گذشته کارهای بسیار مهمی در این منطقه انجام شده است.

وی افزود: لذا با افق‌های روشن ترسیم شده در جزیره قشم روبرو هستیم که با وجود تمامی محدودیت‌ها، با قدرت در حال انجام است.

صیدی در خصوص اقدامات بانک صادرات ایران برای مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های منطقه آزاد قشم گفت: تجربه استفاده از ظرفیت طرح «طراوت»(طرح اعتباری ویژه تولید) بانک صادرات ایران نشان داد که نزدیک به پنج برابر میزان تامین مالی نقدی، می‌توان گردش مالی ایجاد کرد و بانک صادرات ایران طی سال جاری و سال‌های آتی از طریق تامین مالی نقدی سه تا چهار میلیارد دلاری، اعتباری به میزان 15 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه جزیره قشم را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران برای تداوم همکاری‌ها در زمینه تامین مالی پروژه‌های مختلف جزیره قشم اعلام آمادگی کرد و افزود: براساس تفاهم‌نامه همکاری بانک صادرات ایران و منطقه آزاد قشم، روند تأمین مالی پنج هزار میلیارد تومانی بانک صادرات ایران در حال انجام است و از دو ماه پیش تاکنون،1500 میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفته و 300 میلیارد تومان نیز در قالب ضمانت‌نامه و تعهدات منظور شده و روند همکاری‌ها ادامه خواهد یافت.

صیدی، جمعیت 80 میلیون نفری کشور و جمعیت حدود 600 میلیون نفری منطقه را مهم ترین عامل محرک تقاضا در اقتصاد منطقه عنوان کرد و گفت: با یک بازار 600 تا 700 میلیون نفری در منطقه روبه روییم که مصارف عمده این جمعیت به محصولات عمده پتروشیمی از قبیل اوره، آمونیاک و متانول در صنایع بالادستی و محصولات آن در صنایع پایین دستی وابسته است که یک بازار مصرف بزرگ را ایجاد کرده است. بحث حمل و نقل و به ویژه بانکرینگ (ظرفیت سوخت‌رسانی به کشتی‌ها) را نیز باید به مزیت های این جزیره افزود.

وی با یادآوری رکود جهانی صنعت نفت و این که بهترین زمان سرمایه‌گذاری، زمان رکود است، تاکید کرد: فرصت طلایی سرمایه‌گذاری برای حفظ رتبه هشتم ایران در صنعت نفت و رتبه پنجم در صنعت گاز در دنیا فراهم است. بنابراین باید به سمت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی حرکت کرد که یکی از نکات مهم آن مکان‌یابی مناسب است و جزیره قشم نیز هم به لحاظ ظرفیت‌های موجود و هم به لحاظ زیست محیطی دارای بهترین شرایط برای این اقدام است و افق روشنی پیش رو دارد.

گفتنی است که سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، باهدف ایجاد ترغیب ملی برای اتکا به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان کشور، پیشبرد سریع‌تر امور و فعالیت‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد قشم به میزبانی منطقه آزاد قشم با حضور مقامات، مسوولان و صاحب‌نظران این حوزه آغاز به کار کرد.

قشم به‌ عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس، دارای مزایا و ذخایر نفت و گاز عظیمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، ازاین‌رو، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت، به‌ منظور سهولت در سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63038
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن