یادداشت

آقای وزیر به گیلان خوش آمدید!!!!!

آیت الله رئیسی ، ریاست محترم جمهوری به همراه اعضای دولت ، روز جمعه به گیلان سفر خواهند کرد. به ایشان و هیات همراه ، خیر مقدم عرض می کنم و حضور هیات دولت را مغتنم می شمارم و امیدوارم تصمیمات خوبی برای توسعه گیلان اتخاذ شود.
یکی از همراهان رییس جمهور محترم ، دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان است و مخاطب من در این یادداشت نیز ایشان خواهد بود.
اقای وزیر ؟؟ در باره مدیریت ورزش استان بالغ بر یکصد یادداشت نوشته ام که قصد دارم به صورت یک کتاب مستقل منتشر کنم اما متاسفم بگویم که به هیچ یک از این گزارش ها نه تنها توجه نشد بلکه آورده این یادداشت چندین شکایتی است که مدیر رانتی و ناکارآمد و ضعیف ورزش استان علیه من در محاکم مطرح کرده است!.
آقای وزیر : آیت‌الله فلاحتی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت فرمودند:
ورزش گیلان در سال‌های اخیر آسیب‌دیده است و به نوعی میدان تاخت و تازهای سیاسی شده ضمن اینکه بعضی رجال سیاسی به فکر کار برای اطرافیان خود هستند.
آقای وزیر:
ورزش گیلان در چندساله گذشته، سه مدیر را تجربه کرده که دو مدیر قبلی به علت جرایم ارتکابی دستگیر و بازداشت شدند و مدیرکل کنونی گیلان با اعمال نفوذ دکتر نوبخت ، یکی از نمایندگان سابق رشت و پدرخوانده ورزش گیلان که رفیق گرمابه و گلستان وزیر سابق ورزش بود ، به این سمت منصوب شد.
آقای وزیر:
پس از رای اعتماد مجلس به جناب عالی، چند یادداشت در باره وضعیت اسفناک ورزش نوشتم و دیگران هم مکاتباتی داشته اند اما برایم عجیب است چرا باید صدای دغدغه مندان ورزش استان را نه وزیر بشنود و نه استاندار و نه نمایندگان مجلس؟؟؟؟؟چرا جناب عالی در عزل مدیرکل ضعیف و ناکارامد ورزش استان تعلل می کنید؟
آقای وزیر :
دولت تغییر کرده است ایت الله رئیسی ، رییس جمهور است و سلطانی فر وزیر ورزش نیست اما چرا برای تعیین وضعیت مدیریت ورزش استان کاری نمی کنید؟ آیا تحت فشار نمایندگان هستید؟ آیا تحت فشار باند مافیایی موجود ورزش در ستاد وزارتخانه قرار دارید؟ آیا معتقدید که نیازی به تغییر نیست؟ در هر صورت چرا تصمیمی نمی گیرید و استان را در وضعیت تعلیق قرار داده اید؟
آقای وزیر:
دلایل روشن ما برای برکناری مدیرکل ورزش استان بشرح زیر است:
۱- تخریب استخر مدرن و اموال به یغما رفته کوثر گلسار رشت و عدم بازسازی آن به نفع رفیق شفیق وزیر سابق
۲- تخریب ورزشگاه عضدی و تختی انزلی و ناتوانی در بازسازی آن و ناراضی سازی جامعه فوتبال استان،
۳- وضعیت در حال نابودی ورزشگاه سردار جنگل و سالن ۶ هزار نفری رشت
۴- جذب غیرقانونی بیش از ۸۰ نفر از اقوام و دوستان و بستگان مدیران در قالب پروژه های عمرانی
۵- ضعف نظارت و عدم وجوه واریزی ماده ۸۸ از سوی ادارات شهرستان ها به حساب خرانه و شکایت علیه آنان
۶- یکی از عاملان شیوع کرونا در گیلان به علت برگزاری مسابقات وزنه برداری در دهه فجر در رشت به تصریح دولت سابق
۷- تضعیف بنیه تخصصی و مدیریتی اداره کل، هیات های ورزشی و کاهش اعتبار و جایگاه ورزش گیلان
۷- اداره ورزش استان به صورت سلیقه ای و بر اساس منافع گروه های ذی نفوذ از جمله نمایندگان و مهندسی مجامع انتخاباتی به نفع افراد خاص
۸- مدیریت ورزش استان نه براساس صلاحیت و شایستگی بلکه رانت و رابطه بر ورزش گیلان تحمیل شده است و مردم نباید هزینه باندبازی و مهره چینی فلان مدیر ارشد یا نماینده را بدهند.
آقای وزیر:
نمی دانم چه تصویری از ورزش گیلان دارید و یا برای تغییر وضعیت موجود چه خواهید کرد؟ اما از شما به عنوان وزیر دولت آیت الله رئیسی انتظار می رود که تغییر در مدیریت اداره کل ورزش و جوانان را با توجه به مشکلات و ضعف ها و حاشیه های فراوان، در اولویت قرار دهید و اجازه ندهید وضعیت موجود تداوم یابد.

* نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81338
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن