یادداشت

اعتراض نماینده ولی فقیه به وضعیت ورزش استان!

امروز آیت‌الله فلاحتی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی – ورزشی شورای شهر رشت اظهار داشت :
ورزش گیلان میدان تاخت و تازهای سیاسی شده است.
ورزش گیلان در سال‌های اخیر آسیب‌دیده است و به نوعی میدان تاخت و تازهای سیاسی شده ضمن اینکه بعضی رجال سیاسی به فکر کار برای اطرافیان خود هستند.
در خصوص سخنان نماینده محترم ولی فقیه ، لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم:
۱- ورزش گیلان در چندساله گذشته، سه مدیر را تجربه کرده که دو مدیر قبلی به علت جرایم ارتکابی دستگیر و بازداشت شدند و مدیرکل کنونی گیلان با اعمال نفوذ دکتر نوبخت ، و یکی از نمایندگان رد صلاحیت شده سابق رشت و پدرخوانده ورزش گیلان که رفیق گرمابه و گلستان وزیر ناکارآمد وضعیف سابق ورزش بود ، به این سمت منصوب شد.
۲- اینجانب بیش از ۸۰ یادداشت در باره ورزش گیلان نوشته و منتشر کرده ام اما اراده وزیر بی کفایت سابق ورزش و جوانان و بعضی از نمایندگان منفعت طلب استان، بر حفظ ضعیف ترین مدیر‌ورزش پس از انقلاب اسلامی در گیلان بوده است. مردم می پرسند چرا بر حفظ یک مدیر ضعیف و ناکارامد ، اصرار می شود و همه روزه سکوت گرفته اند؟.
۳- پس از رای اعتماد مجلس به وزیر ورزش، سه یادداشت و پس از انتصاب استاندار جدید گیلان چهار یادداشت خطاب به ایشان در باره‌ورزش استان نوشتم اما سه ماه است که وزیر ورزش هیچ اقدامی برای برکناری مدیر کل ورزش استان نکرده است و ما هم چنان منتظریم که از سوی وزیر دولت ضد فساد اقدامی بشود.
۴- برایم عجیب است چرا باید صدای دغدغه مندان ورزش استان را نه وزیر بشنود و نه استاندار و نه نمایندگان مجلس؟ چرا مدیرکل‌ورزش باید ان قدر جسارت یابد بابت بکار بردن دو کلمه رانت و ناکارامد ، چندین بار علیه من در محاکم قضایی شکایت کند؟
ایا اینک که صدای اعتراض ایت الله فلاحتی به طور شفاف به گوش آقایان رسیده ، بازهم تعلل در عزل مدیرکل ضعیف و ناکارامد ورزش استان را جایز می دانند؟
۵- دلایل ما برای برکناری مدیرکل‌ورزش استان، بارها گفته و نوشته و منتشر شده و از تکرار آن پرهیز می کنم فقط کافی است جذب غیرقانونی بیش از ۸۰ نفر از اقوام و دوستان و بستگان مدیران ورزش و استان در قالب پروژه های عمرانی وحجمی در اداره کل ورزش بررسی شود .
۶- اقای استاندار باید بدانند که بنیه تخصصی و مدیریتی اداره کل، هیات های ورزشی بشدت تضعیف شده و ورزش‌استان به صورت سلیقه ای و بر اساس منافع گروه های ذی نفوذ از جمله نمایندگان مجلس اداره می شود. مهندسی مجامع انتخاباتی به نفع افراد خاص در همین رابطه می باشد.
۷- اقای وزیر ؟اقای استاندار ؟ مدیر ورزش استان نه براساس صلاحیت و شایستگی بلکه رانت و رابطه بر ورزش‌گیلان تحمیل شده است و مردم نباید هزینه باندبازی و مهره چینی فلان مدیر ارشد یا نماینده را بدهند؛ بنابراین، انتظار می رود که تغییر در مدیریت اداره کل‌ورزش و جوانان را با توجه به مشکلات و ضعف ها و حاشیه های فراوان، در اولویت قرار دهند و اجازه ندهند وضعیت موجود تداوم یابد.

*نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=78677
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن