بالابردن روحیه کارآفرینی و کتابخوانی، مهم ترین مسئولیت اجتماعی گروه صنعتی سرکان
گروه صنعتی سرکان با هدف ترویج کتابخوانی و تشویق کودکان به مطالعه کتاب و همچنین بالابردن روحیه کارآفرینی، بهتازگی در تعدادی از مدارس استان تهران کتابچههایی از زندگینامه افراد مشهور حوزه های مختلف توزیع کرد.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، مهشید السادات رحمانی مدیر برند سرکان، در خصوص این کار فرهنگی گفت: امروزه بسیاری از کودکان و دانشآموزان نمیتوانند بهطور متمرکز چند صفحه کتاب بخوانند که این مسئله نیازمند درمان و مراقبت است. به همین خاطر امسال به عنوان مسئولیت اجتماعی گروه صنعتی سرکان تلاش کردیم تا برای بالا بردن روحیه کارآفرینی و فرهنگ کتابخوانی، مجموعه کتابهای کودک که شامل داستان زندگی افراد مشهور و کارآفرین , ایران و دنیا هست را بین برخی دانش آموزان مقطع ابتدایی توزیع کنیم.
وی، استفاده بیش از حد فضای مجازی را یکی از عوامل آسیبزا و مخرب برای تخریب فرهنگ کتابخوانی کودکان و نوجوانان و عدم تمرکز آنان دانست و ادامه داد: کتابخوانی یک هنر است که باعث میشود ذهن بتواند روی یک موضوع تمرکز کند اما فضای مجازی به ذائقه کتابخوانی دانش آموزان آسیب زده است و برای تغییر وضعیت موجود باید نهضت کتابخوانی ایجاد شود. مهشید السادات رحمانی در خصوص اهمیت روحیه کارآفرینی در کودکان گفت: استفاده از منابعی که در اطرافمان است همانند کتابخانهها، کتاب ها و … برای انجام کارهای خلاقانهای که در ذهن کودکان است، بسیار مفید است. همانند هوشنگ چراغی که سالها قبل و زمانی که نوجوان بود و هیچ تجربه تجاری نداشت و نمی دانست چگونه باید وارد بازار کار شود، اما می خواست به عنوان یک تولید کننده در بازار ایران فعال باشد! او مهارت هایش را برای ساختن وسایل مختلف با مطالعه ادامه داد و در نهایت موفق شد تا به عنوان بزرگترین تولید کننده فیلتر خودرو در ایران شناخته شود. ک
ودکان که دارای خلاقیت هستند می بایست بیاموزند که نوآوری همیشه در اختراع ابزار و وسایل جدید نیست گاهی تغییر در یک شی ساده همچون یک لیوان پلاستیکی هم یک نوع از نوآوری محسوب می شود. به کودکان خود بیاموزیم که اگر میخواهند کاری انجام دهند، پس می توانند آن را انجام دهند و برای شروع هر کار نیاز به صرف هزینه یا سرمایه گذاری های بزرگ نخواهند داشت. گروه صنعتی سرکان تا کنون بیش از 2500 جلد از کتابچه های زندگینامه کارآفرینهای ایرانی و جهانی را بین دانش آموزان مقطع ابتدایی تهران توزیع کرد و این کار را به زودی در استان همدان نیز ادامه خواهد داد.