یادداشت

نجابت ارتباطات

قربانعلی تنگ شیر-استاد دانشگاه

 

در جهان کنونی موارد تبلیغات هدفمند توسط ابزارهای آنلاین بدون دخالت انسان برای کاربران ارسال می‌شود بی هیچ عواطف و نجابت انسانی در ارتباطات و نداشتن هیچگونه مسئولیت گوگل و فیسبوک تقریبا 50 درصد ازکل درآمدهای تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان را در اختیار دارند. این شرکت ها که از آنها به عنوان (( دوقطبی ))تبلیغات آنلاین یاد می شود ،مجموعه‌ای از داده‌ها در مورد کاربران خود را جمع آوری و در تبلیغات مرتبط از آنها استفاده می‌کنند بدون سانسور،  بدون اخلاق حرفه‌ای،  و بدون رعایت اصول انسانی صرفاً جهت تبلیغات و بازاریابی  به  منظور تولید پول بیشتر و به کمک استفاده از همه امکانات سلبریتی‌ها در جهان امروز.

صنعت تبلیغات دیجیتال در حال حاضر از سوی دولت‌ها در سراسر جهان با این استدلال که شرکت‌ها بدون رضایت افراد اطلاعات زیادی درباره آنها را جمع آوری و حریم خصوصی را نقض می‌کنند مورد انتقاد قرار گرفته است . در قانون‌های اجتماعی آموزش‌های فردی ، باورهای درونی  و  حمایت ترغیب و  ترویج یک چرخه ی  به هم پیوسته است که با دست هم دادن تمامی این امور می‌توان کاری برای اشاعه فرهنگ درست ارتباطات انسانی به همراه نجابت ارتباطی خوب در جامعه انجام داد .

پایه‌های اخلاقی جامعه می‌تواند در راستای درستی، شرافت ،  پاکدستی ، وجدان آگاه ، گذشت ، تحمل ، شکیبایی ، مردانگی و بزرگ منشی خود را نمایان سازد.

برای ایجاد فرح  و شادی در جامعه همه باید کوشا باشیم بدون ریا در خدمت مردم باشیم .

تا توانی دلی به دست آر                      دل شکستن هنر نمی‌باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا