رئیس کل بیمه مرکزی در مراسم محصول جدید بیمه نوین تاکید کرد : ضرورت نوآوری در صنعت بیمه
مراسم هجدهمین سالروز تأسیس بیمه نوین با حضور رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ایران و معاونان ایشان، دبیرکل سندیکای بیمهگران، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین و هیأت همراه، مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران بیمه نوین برگزار شد. در این مراسم از یک محصول جدید بیمههای زندگی با عنوان «بمانی» و همچنین نسخه تحت وب نرمافزار موبایل «همراه بیمه نوین» رونمایی شد.
به گزارش تفاهم آنلاین ، در این مراسم، علی استادهاشمی- رئیسکل بیمه مرکزی ج.ا.ایران ضمن تبریک سالروز تأسیس شرکت بیمه نوین به اهمیت فناوری اطلاعات در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: امروز برای آنکه شرکت بیمه و صنعت بیمه ماندگار بماند ناگزیر هستیم که با سرعت و جدیت بیشتری در فرآیندهای خود، بحث فناوری اطلاعات را پیادهسازی کنیم. وی همچنین تصریح کرد: در دنیای امروز صنعت بیمه، قبول و اجرای دو موضوع مهم ارائه محصولات جدید و نیز اجرای فرآیندهای جدید بر اساس فناوری اطلاعات ضروری است. زیرا نسل جدید به تازگی و محصولات جدید علاقه دارد و از آن استقبال میکند. قبلا در صنعت بیمه به این نوآوری کمتر توجه میشده است. اما میتوان بر اساس نیازسنجی بازار، بازنگری محصولات و ارائه پوششهای جدید، محصولات و طرحهای جدیدی در بازار صنعت بیمه ارائه کرد. چرا که طراحی محصولات جدید میتواند در فروش و بازاریابی صنعت بیمه، نقش قابل توجهی داشته باشد. وی با بیان آنکه در حوزه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه باید نگاهی چند جانبه داشت، گفت: در ارائه نرمافزارهای بیمه، باید به ارائه خدمات متنوع و بهروز رسانی این خدمات توجه داشت.
ارائه خدمات بانک-بیمه منجر به توسعه اقتصادی خواهد شد
در بخش دیگری از این مراسم، علیرضا بلگوری- مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: همکاری بانک و بیمه منجر به توسعه اقتصاد و همچنین رشد و شکوفایی رفاه تمامی مردم خواهد شد. وی در ادامه افزود: در سالهای اخیر توجه به بحث مشتری مداری و ارائه خدمات مبتنی بر نیاز مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردار شده است که این امر چه در خدمات بانکی و چه در محصولات بیمه نوین مشاهده شده است. تلاش ما در مجموعه مالی اقتصاد نوین این است تا همسو و در کنار یکدیگر خدمات بانکی-بیمهای را ارائه دهیم. بلگوری همچنین بررسی و تعیین سبد پرتفوی مناسب و مبتنی بر مدیریت ریسک را از جمله ویژگیهای قابل توجه بیمه نوین دانست.
تمرکز بر مشتریان خرد در فروش بیمه نوین
در بخش دیگری از این مراسم حسین کریمخان زند- مدیرعامل بیمه نوین ضمن اشاره به آنکه سال گذشته استراتژی شرکت برای سه سال آینده به تصویب هیأت مدیره رسیده است، گفت: هدف شرکت در بلند مدت در بحث فروش، توجه به B2B و تمرکز بر B2 C هست به دلیل آنکه در صنعت بیمه مشتریان خرد همیشه پایدارتر هستند. وی در ادامه افزود: یکی دیگر از استراتژیهای بیمه نوین که در سالهای گذشته شروع و اجرایی شده است توجه به نوگرایی در دو بخش فرآیندها و دستورالعملهاست. به همین منظور نیز جلسات هفتگی و اتاقهای فکر برگزار میشود. همچنین دیتاهای شرکت سالی دو بار بررسی و نتیجه آن به کمیته ریسک و سپس به اکچوئر گزارش میشود. مدیرعامل بیمه نوین همچنین با اشاره به بحث آموزش توضیح داد: نوآوری و آینده پژوهی از جمله بخشهای مهم در استراتژی شرکت هستkn که بر همین اساس، کلاسهای آموزشی با محوریت آینده پژوهی برای تمامی سطوح نیروی انسانی در بیمه نوین برگزار شده است. وی همچنین با اشاره به فرآیند ارائه خدمات در بیمه نوین گفت: تمام تلاش ما در این شرکت ارائه خدمات سریع مناسب بوده است که بر همین اساس در بخش درمان به صورت شبانهروزی فعال هستیم و در سایر بخشها نیز در صورت لزوم ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل پاسخگوی مشتریان هستیم.
بیمه نوین در مسیر سودآوری پایدار حرکت کرده است
در این مراسم همچنین محسن پورکیانی- دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران با اشاره به آنکه شرکت بیمه نوین از ابتدای تأسیس تاکنون توسط پیشکسوتان صنعت بیمه اداره شده است، گفت: یکی از دلایلی که بیمه نوین تاکنون توانسته است در مسیر هدف اصلی خود که دستیابی به سودآوری پایدار است به خوبی حرکت کند بهرهگیری از پیشکسوتان، متخصصان و افراد کارآمد در بدنه مدیریتی خود است. وی در ادامه افزود: محصولات و خدمات نوآورانه ای که امروز رونمایی شد نشان از آن دارد که نوآوری در استراتژی این شرکت جایگاه ویژهای دارد. در دنیای امروز صنعت بیمه نمیتوان با تفکر سنتی شرکتها را اداره کرد و همانطور که مک کنزی در گزارش آینده پژوهی خود اشاره کرده است در نیم قرن آینده شرکتها و به ویژه صنعت بیمه شمایل فعلی خود را به هیچ وجه نخواهند داشت. بنابراین اگر شرکتها به دنبال نوآوری نباشند نابود خواهند شد. وی یکی از سرمایه های مهم بیمه نوین را حضور نیروی انسانی جوان و کارآمد دانست.
نوآوری در طرح «بمانی» از جنس تغییر در فرایند است
همچنین علی بنیادی- معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ج.ا.ایران نیز با اشاره به آنکه توسعه و نوآوری در محصولات بیمه زندگی منجر به توسعه بازار صنعت بیمه می شود، گفت: نوآوری در طرح «بمانی» از جنس نوآوری از فرآیند است نه ضرایب و اعداد که چنین اتفاقی جای تقدیر دارد. وی همچنین به عملکرد 9 ماهه صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: حق بیمه تولیدی در 9 ماهه امسال 200 همت بوده که نسبت به سال گذشته که 176 همت بوده است رشد قابل توجهی داشته است. اما باید توجه کنیم که بخش عمدهای از این رشد در حوزه درمان و ثالث است و باید به این سمت حرکت کنیم که سهم بیمههای زندگی در بازار صنعت بیمه بیشتر شود.
رونمایی از بیمه زندگی «بمانی» و نسخه تحت وب نرمافزار موبایل «همراه بیمه نوین»
همچنین در بخش دیگری از این مراسم، بیمه زندگی «بمانی» رونمایی شد. به گفته وحیدرضا جمالی- معاونفنی مدیرعامل در بیمههای اشخاص بیمه نوین، ایده اصلی طرح «بمانی» از ویژگی بیمهنامههای به شرط فوت با امکانات بیمهای جدید و پوششهای بهینهای با امکان برگشت کامل حق بیمه در پایان مدت بیمهنامه (در صورت حیات بیمه شده) به وجود آمده است. وی همچنین صدور آنلاین، سریع و بدون تشریفات اداری از طریق سامانه فروش الکترونیکی بیمه نوین و عدم نیاز به تکمیل پرسشنامه پزشکی را از جمله ویژگیهای که این محصول دانست. همچنین نسخه تحت وب این نرمافزار موبایل «همراه بیمه نوین» نیز در مراسم هجدهمین سالروز تأسیس بیمه نوین رونمایی شد. این اپلیکیشن قرار است در مراحل بعدی به سمت برخط کردن درخواستهای بیمهگذاران و نیز صدور آنلاین بیمه حرکت کند. نرمافزار موبایل «همراه بیمه نوین» خدماتی مانند مشاهده و استعلام اطلاعات تمامی بیمهنامههای فعال و منقضی شده، مبالغ حق بیمه و یا اقساط پرداخت شده، مبالغ دریافتی (خسارتهای دریافت شده، وام بیمه عمر و…) را در اختیار مشتریان قرار میدهد. خاطرنشان می کند در مراسم هجدهمین سالروز تأسیس بیمه نوین، نخستین بیمهنامه “بمانی” برای رئیسکل محترم بیمه مرکزی ج.ا.ایران صادر شده است.