بانک-بیمه-بورس

رئیس کل بیمه مرکزی : صنعت بیمه هدفی جز خدمت به آحاد جامعه ندارد

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه هدفی جز خدمت به آحاد جامعه ندارد و در کنار بورس و بانک به عنوان یک ضلع مهم مالی کشور، هنوز جایگاه خود را به درستی پیدا نکرده؛ بنابراین امروز با وجود تمام موانع و مسائل، تکلیف ما بیشتر و مهمتر است.

پبه گزارش خبرنگار  تفاهم آنلاین،  علی استاد هاشمی در همایش گرامی‌داشت روز_ملی_صنعت_بیمه در همدان که به میزبانی بیمه نوین برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه صنعت بیمه هیچ مبلغی را از دولت و بودجه دریافت نمی‌کند، حضور ۳۶ هزار نفر فعال در این صنعت حاکی از ظرفیت‌های بالای این صنعت است. وی در ادامه افزود: صنعت بیمه کارهای بزرگی با نیروی انتظامی به انجام رسانده؛ «کروکی بر خط» یکی از این اقدامات است و تلاش داریم تا روز ۱۳ آذر امسال این سامانه با حضور مقام ریاست جمهوری رونمایی شود. تحقق این سامانه مشکلات زیادی را از جامعه، صنعت بیمه و نیروی انتظامی حل خواهد کرد. کار مهم دیگر، موضوع «راننده محوری» است. افراد باید حق بیمه متناسب با رفتار و ریسک خود بپردازند.

خوشبختانه سیستم‌های آن در حال پیاده‌سازی در شرکت‌هاست و به زودی اجرایی خواهد شد. علی استادهاشمی گفت: قبل‌تر با فروش بیمه شخص ثالث، حدود ۶ ارگان جهت بهبود نقاط حادثه خیز جاده‌ای از آن عوارض می‌گرفتند، در شش سال گذشته هیچ‌کدام از ۶ نهاد، هیچ گزارشی به صنعت بیمه ارائه نداده‌اند؛ نه از محل هزینه و نه نتایج آن. وی تصریح کرد: امسال در لایحه بودجه مقرر شده است ۴ همت به شکل اوراق، در رفع نقاط حادثه‌خیز توسط بیمه مرکزی و صندوق تأمین خسارات بدنی لحاظ شود و ما امیدواریم نتایج آن به رفع چالش‌های این حوزه منجر شود.

رییس کل بیمه مرکزی بیان کرد: منابع موجود در صنعت بیمه، محل ذخائر بیمه‌نامه‌هاست که در مواقع خسارات و ایفای تعهدات به بیمه‌گذاران باید هزینه شود. استاد هاشمی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مشترک پیش رو با همکاری سندیکای بیمه‌گران این است که بتوانیم سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه را به سمت محلی و استانی سوق دهیم بیان کرد: معتقدیم که بخشی از پرتفوی استان‌ها باید در همان استان حفظ و سرمایه‌گذاری شود.

استاد هاشمی افزود: حذف نسخ کاغذی و الکترونیکی کردن انواع بیمه‌نامه از جمله در بخش درمان، جزو برنامه‌های کوتاه مدت صنعت بیمه است. از سال ۱۳۹۵، بیمه شخص ثالث ریلی پیش بینی شده که متأسفانه هنوز اجرایی نشده است. اگر بیمه شخص ثالث را با همکاری متولیان درحوزه ریلی اجرایی کنیم، بسیار مفید خواهد بود. بیمه شخص ثالث فعلی نیازمند دو بازنگری در بخش اُفت قیمت و مبحث خودوری متعارف است که مردم بسیار درگیر آن هستند، نقش مجلس شورای اسلامی در رفع این امر بسیار مهم است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=99883
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن