کارآفرینی

6600 طرح تولید پوشاک برکت به بهره‌برداری رسید

6600 طرح تولید پوشاک بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین، مدیرعامل بنیاد برکت در این آیین که همراه با اختتامیه رویداد ملی «چرخ برکت» برگزار شد، گفت: بهره‌برداری از این 6600 طرح پوشاک باعث ایجاد 23 هزار فرصت شغلی در 1200 منطقه محروم کشور شده است.

امیرحسین مدنی اظهار داشت: بنیاد برکت 145 میلیارد تومان برای راه‌اندازی این تعداد طرح در حوزه پوشاک سرمایه‌گذاری کرده است و البته توانسته 275 میلیارد تومان از منابع مردمی را هم به میدان بیاورد.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، با راه‌اندازی 6600 طرح این بنیاد در حوزه پوشاک، بیش از 5 میلیون دست لباس تولید و روانه بازار شده است.
وی با اشاره به دغدغه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه پوشاک اظهار داشت: بر همین اساس، بنیاد برکت توجه به چرخه تولید پوشاک در کشور، حمایت از تولیدکنندگان این حوزه و راه‌اندازی طرح‌های خرد و متوسط را به‌ عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

مدنی درباره رویداد ملی «چرخ برکت» به عنوان بزرگ‌ترین رویداد نوآوری_کارآفرینی صنعت پوشاک نیز توضیح داد: 400 ایده از سوی فعالان این صنعت به دبیرخانه رویداد رسید که 120 ایده به عنوان طرح‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی برگزیده شد.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: برخی از این ایده‌ها با استفاده خلاقانه از ظرفیت‌های فرهنگی و صنایع دستی طراحی شده است و قابلیت اجرا توسط اقشار آسیب‌پذیر مانند زندانیان و زنان سرپرست خانوار را دارند.

وی با تاکید بر این‌که چرخ برکت یک شروع برای جمع‌آوری ایده‌ها در صنعت پوشاک است، تصریح کرد: دبیرخانه این رویداد به کارش ادامه خواهد داد و امیدواریم روزی شاهد آمار درخشان صادرات پوشاک ایرانی به کشورهای مختلف باشیم.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در سال 1396 هر خانوار ایرانی یک میلیون و 250 هزار تومان و هر خانوار روستایی 850 هزار تومان در سال هزینه پوشاک کرده است. در همین سال، 60 میلیون دلار واردات پوشاک داشته‌ایم که 70 درصد آن از ترکیه بوده است. این در حالی است که تا 40 درصد پوشاک مورد نیاز کشور از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به احتیاج سالانه کشور به 400 میلیون دست لباس تاکید کرد: ظرفیت‌های خیلی خوبی در حوزه تولید پوشاک وجود دارد و با حداقل سرمایه‌گذاری می‌توان به حداکثر بهره‌برداری رسید و علاوه بر رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی، از خروج ارز از کشور هم جلوگیری می‌کند.

گفتنی است که در پایان مراسم بهره‌برداری از 6600 طرح تولید پوشاک برکت و با ارتباط مستقیم از طریق ویدئوکنفرانس، تعدادی از این طرح‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران، سمنان و خوزستان به شکل نمادین افتتاح شد. همچنین از 10 طرح برگزیده رویداد ملی چرخ برکت تقدیر به‌عمل آمد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69488
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن