خراسان جنوبی

۷۶ درصد معادن زغال کشور در شهرستان طبس

 

تفاهم آنلاین-خراسان جنوبی -رضا بهنام:علی اکبر رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در نیز در این مراسم اظهار کرد: وسعت شهرستان طبس ۵۷ هزار کیلومتر مربع بوده و بزرگترین شهرستان خاورمیانه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان، افزود: ۷۶ درصد معادن زغال کشور در شهرستان طبس وجود دارد و کارخانه کک با استفاده از همین معادن در حال فعالیت است.

فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه چراغ کارخانه کک در ابتدای دولت سیزذهم در حال خاموش شدن بود، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در بهمن سال گذشته علاوه بر ظرفیت ۱۰۰ درصد باتری‌های ۱ و ۲ توانستیم ظرفیت ۱۰۰ درصدی باتری‌های ۵ و ۶ را وارد مدار کنیم.
رحیمی با تاکید بر توانایی تولید بیشتر و زیرساخت موجود در این کارخانه، بیان کرد: فرش قرمزی برای سرمایه گذاران در  این منطقه پهن می‌کنیم.

وی از سرمایه گذاران دعوت کرد تا در بخش‌های مختلف برای حضور در شهرستان طبس استفاده کنند تا شاهد پویایی هرچه بیشتر این شهرستان کویری باشیم.

پیشرفت این طرح ۹۰ درصد بوده و دستاورد آن افزایش تولید کک کارخانه به ۴۵۰ هزار تن کک متالورژی در سال و تزریق 45 مگاوات برق به شبکه سراسری شهرستان طبس به روش بازیافت حرارتی است. این طرح در سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=98508
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن