اقتصادی

۶۳ پروژه ریلی با اعتبار ۵۵۵ میلیارد تومانی در هفته دولت افتتاح شد

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در سال جهش تولید و همزمان با هفته دولت، ۶۳ پروژه ریلی با اعتبار ۵۵۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه ریلی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تفاهم آنلاین، سعید رسولی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: هم اکنون ساخت ۸۲۴ کیلومتر خطوط آنتنی برای اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی در دستور کار راه آهن قرار گرفته که با تکمیل آن، ۱۱۸ میلیون تن بار اضافی امکان جابجایی در شبکه ریلی خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ۱۱۶۰۰ کیلومتر خط اصلی ریلی و ۲۵۰۰ کیلومتر خطوط فرعی و ایستگاهی داریم؛ ضمن اینکه در سال ۹۸ میزان ۴۸ میلیون تن بار در ۱۱۶۰۰۰ کیلومتر خطوط ریلی جا بجا شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن بیان کرد: هم اکنون بیش از ۵۷ تقاضا از مراکز بار داریم که نشان‌دهنده این است صاحبان صنایع بزرگ به استفاده از حمل ریلی توجه دارند، چون حوزه ریلی یک هفتم حمل و نقل جاده‌ای مصرف سوخت دارد.

رسولی یادآور شد: با برنامه ریزی شرکت راه آهن، خوشبختانه در ۴ ماه نخست امسال ۲۵۹ دستگاه انواع ناوگان به ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان به شبکه ریلی اضافه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید و با حضور وزیر راه و شهرسازی در مرحله نخست (دهم اردیبهشت ماه)، ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان، در مرحله دوم (۳۰ اردیبهشت ماه) ۸۸ دستگاه به ارزش ۶۴۲ میلیارد تومان و در مرحله سوم (۱۰ تیرماه) ۶۵ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان در حوزه ریلی کشور به بهره برداری رسیده که همه آنها در شرکت‌های داخلی تولید شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین در مرحله چهارم (۵ مرداد ماه) ۵۰ دستگاه ناوگان به ارزش ۶۹ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و در مرحله پنجم امسال قرار است ۷۰ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۷۳ میلیارد تومان که در مرداد ماه سال جاری در کارخانجات داخلی تولید شده، به بهره برداری رسد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در سال جهش تولید و در ۵ مرحله امسال در مجموع ۳۲۹ دستگاه انواع ناوگان ریلی به ارزش ۵۶۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=42466
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن