کارآفرینی

۴۰۰ هزار قالیباف بیمه می‌شوند

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: بیش از ۴۰۰ هزار قالیباف و فعال حرفه‌های مرتبط در سراسر کشور در قالب تفاهم‌نامه همکاری که بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و مرکز ملی فرش ایران منعقد شد، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش تفاهم آنلاین، فرحناز رافع در حاشیه امضاء تفاهم نامه همکاری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: اکنون بیش از دو میلیون نفر فعال مستمر و غیرمستمر در حوزه قالی‌بافی و حرفه‌های مرتبط در سراسر کشور مشغول بکارند که نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از آنان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی گفت: طبق آمار، افزون بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فعال مستمر قالی‌بافی در کشور وجود دارد و مهم‌ترین برنامه حمایتی از جامعه قالی‌بافی، فرش‌بافی، جاجیم و گلیم‌بافی و سایر حرفه‌های مرتبط، انجام حمایت بیمه‌ای و ارائه خدمات مرتبط است.

رافع تاکید کرد: براساس تفاهم‌نامه امضاء شده، ارائه خدمات بیمه اجتماعی مربوط به بازنشستگی، پیری از کارافتادگی کلی و فوت مشمولان مورد توافق قرار گرفته است.

رئیس مرکز ملی فرش گفت: این مرکز، اقدام‌های اجرایی در زمینه شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالی‌بافی در سراسر کشور دارند، عملیاتی کرده و اولویت با آن دسته از جاماندگان بیمه‌ای بوده که تحت پوشش هیچ‌گونه خدمات بیمه‌ای در کشور نیستند.

همچنین در مراسم امضاء این تفاهم‌نامه، علی شیرکانی-رئیس صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: بر اساس پیگیری‌های وزارت تعاون، نهاد ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه، پوشش بیمه محرومان و اقشار ضعیف جامعه در دستور کار قرار گرفت و فرش‌بافانی که هیچ پوشش بیمه‌ای نداشتند، تحت پوشش بیمه این صندوق قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: بیمه این افراد در سال نخست ۱۰۰ درصد رایگان است و در این نوع بیمه، قالیبافان سه خدمت اصلی مستمری در دوران بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی را دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: پرداختی بیمه این صندوق به این شیوه است که پنج درصد حق بیمه را فرد و ۱۰ درصد را دولت پرداخت می‌کرد، اما در این طرح به مدت یکسال ۱۵ درصد حق بیمه روستائیان را دولت پرداخت خواهد کرد و سالیانه یک درصد به مشارکت قالیبافان در پرداخت حق بیمه افزوده می‌شود تا شرایط حد نصاب فعلی که پنج درصد بیمه شده و ۱۰ درصد کارفرما محقق شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51139
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن