انرژی

۳۵ محصول نوآورانه صنعت برق وارد بازار می‌شوند

مرجان مهر از رونمایی ۳۵ محصول تحقیقاتی نوآورانه در حوزه صنعت برق کشور در جهت تجاری‌سازی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرجان مهر معاون نوآوری و تجاری سازی پژوهشگاه نیرو در نشست خبری امروز (شنبه) گفت: رویداد ۲۰ آبان ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود که در این رویداد دستاورد‌های صنعت برق برای تجاری سازی  رونمایی می‌شود.

او ادامه داد: قرار است در مراسم رونمایی محصول تحقیقاتی، در این رویداد ۱۰ شرکت برق در سراسر کشور حضور دارند که  ۳۵ محصول با بزینس ۵۰۰ میلیارد ریالی ورود می‌کنند.

مرجان مهر اضافه کرد: هدف از برگزاری این رویداد آشنایی صاحبان صنایع، سازندگان، فناوران، سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار، با توانمندی‌های تحقیقاتی و فناوری‌ها و محصولات پژوهشی شرکت‌های برق است. در این رویداد ۳۵ محصول منتج از تحقیقات شرکت‌های برق منطقه‌ای، شرکت‌های توزیع نیروی برق و پژوهشگاه نیرو به سرمایه گذاران و شرکت‌های فناور معرفی و عرضه می‌شوند.

معاون نوآوری و تجاری سازی پژوهشگاه نیرو ادامه داد: فراهم کردن بستر مناسب برای تبادل دانش و فناوری میان پژوهشگران و صنعتگران، جلب مشارکت صنعتگران و سرمایه‌گذاران برای تولید صنعتی محصولات و تأمین منابع مالی مورد نیاز برای تجاری‌سازی این محصولات از دیگر اهداف برگزارکنندگان این رویداد است.

او گفت: شرکت‌هایی که در این مرحله برای ساخت و تجاری سازی انتخاب می‌شوند، از حمایت‌هایی نظیر ارائه تسهیلات مالی، امکان مذاکره جهت اخد قرارداد سفارش خرید از شرکت‌های توزیع استانی برای تمامی محصولات، امکان انعقاد قرارداد پوشش ریسک به وسیله پژوهشگاه نیرو به‌منظور خرید تعداد مشخصی از محصولات تولیدی و غیره برخوردار خواهند شد.

مرجان مهر اضافه کرد: این رویداد جهت اجرایی کردن تفاهم‌نامه پژوهشگاه نیرو با شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق و در راستای تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌هاست.

این مقام مسئول تصریح کرد: صنعت برق همیشه و همواره با توسعه جامعه دانشگاهی همراه بوده است و همچنین خدمات فنی و مهندسی به صنعت برق تعلق دارد.

او گفت: یکی از سیاست گذاری‌های وزارت نیرو شکل دهی به صنعت برق میان دانشگاه و صنعت است به طوری که صنعت برق فاقد وابستگی به صنایع خارجی است.

معاون نوآوری و تجاری سازی پژوهشگاه نیرو افزود: به طور کلی حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان از منابع دولتی برای تحقیقات دانشگاهی اختصاص می‌یابد و همچنین حدود ۲۰ میلیارد تومان هم به دانشگاه‌های مختلف کشور در ۶ ماهه سال ۹۹ واگذار شده است.

مرجان مهر بیان کرد: همچنین یکی از برنامه‌های ما افزایش راندمان نیروگاه‌های موجود است و البته کاهش تلفات شبکه برق و استفاده بهینه از شبکه برق هم در این رویداد به آن پرداخته می‌شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53661
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن