کارآفرینی

 ۲۵۲ مجوز برای کسب‌وکارهای مجازی در فصل پاییز صادر شد

بر اساس تازه‌ترین گزارشی که از سوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی منتشر شده، در پاییز سال جاری برای ۲۵۲ کسب‌وکار مجوز فعالیت صادر شده است.

ببه گزارش تفاهم آنلاین، همچنین طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، به دلیل بحران بیماری کووید ۱۹ در کشور، متقاضیان حقیقی پروانه کسب‌وکارهای مجازی تا پایان سال ۱۳۹۹ برای صدور و یا تمدید پروانه کسب از ارائه گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم معاف بوده و می‌توانند صرفاً با ارائه تعهدنامه اقدام به دریافت پروانه کسب کنند.

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در این گزارش، پراکندگی پروانه‌های صادرشده در فصل پاییز را جهت شناخت بهتر شهرهای دریافت‌کننده این مجوزها در فصل پاییز و میزان تمایل جمعیت در هر اقلیم به موضوعات مختلف کسب‌وکارها نشان داده است.

بر اساس این گزارش تهران با ۱۴۶ مجوز در صدر لیست پروانه‌هایی قرار دارد که در سه ماه گذشته برای کسب‌وکارهای مجازی صادر شده است. اصفهان، فارس، قزوین و خراسان رضوی با فاصله بسیار زیادی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

طبق این گزارش در استان‌های ایلام، لرستان، سمنان و خراسان شمالی هیچ درخواستی برای صدور پروانه وجود نداشته است. این گزارش در مقایسه با گزارش قبل این اتحادیه در خصوص صدور پروانه‌های کسب، نشان می‌دهد که چه استان‌هایی افزایش کسب مجوز داشته و چه استان‌هایی در این مدت پروانه کمتری کسب کرده‌اند.

این موضوع از طرفی می‌تواند نشانگر میزان فعالیت اکوسیستم در هر استان باشد. از کل مجوزهای صادره، ۲۱۹ پروانه برای آقایان صادر شده که سهم ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد و باقی‌مانده پروانه‌ها که شامل ۳۳ پروانه یا به عبارتی ۱۴ درصد از کل پروانه‌های صادره در فصل پاییز می‌شود.

در کل و در مقایسه با گزارش کلی این اتحادیه، میزان کسب پروانه توسط بانوان در فصل پاییز با افزایش۳ درصدی همراه بوده است. همچنین ۱۰۳ پروانه‌ کسب صادرشده (۴۱.۵ درصد) از طرف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی از نوع حقوقی بوده و ۱۴۹ پروانه‌ کسب صادرشده نیز از نوع حقیقی هستند که شامل ۵۹.۵ درصد می‌شود.

میزان پراکندگی پروانه‌های صادرشده در رسته‌های مختلف از طرف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در فصل پاییز حاکی از آن است که ۵۴.۷ درصد شامل عرضه انوع کالا و خدمات در فروشگاه‌های مجازی، ۲۴.۶ درصد شامل عرضه انواع کالا در فروشگاه‌های مجازی، ۱۰.۷ درصد شامل عرضه گروه کالایی خاص در فروشگاه‌های مجازی، ۶.۷ درصد شامل عرضه انواع خدمات در فروشگاه‌های مجازی و ۳.۱۷ درصد شامل عرضه خدمات در یک گروه خاص در فروشگاه‌های مجازی می‌شود.

در این میان فروشگاه‌های بزرگ با تخصیص ۳۱.۱ درصد از پروانه‌های کسب بیشترین جواز را در فصل پاییز در این دسته کسب کرده است. همچنین انتظار می‌رود با مجوز فروش طلا در فضای مجازی، این دسته در آینده رشد قابل توجهی داشته باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=58900
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن