مناطق آزاد-گردشگری

یک پای ثابت همه اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم باید مردم جزیره باشد

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از بافت قدیم شهر قشم و برخی طرح ها و پروژه های گردشگری و راهسازی جزیره قشم بازدید و صمن بررسی وضعیت آمادگی امکانات شهری برای مقابله با سیلاب احتمالی در شهر قشم و همچنین موانع و مشکلات پروژه های گردشگری و راهسازی درسطح جزیره، برعزم راسخ این سازمان در میدان دادن به جامعه محلی برای اداره امور خودشان تاکید و اعلام کرد که همه اقدامات این سازمان یک پای ثابتش باید مردم جزیره باشد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، دکتر افشار فتح الهی در این بازدیدها که جمعی از مسوولان سازمان و شهرستان  وی را همراهی می کردند از بخش های مختلف بافت قدیم شهر قشم شامل محلات چاه تنگو و چابهار، چهارراه رسالت و لاین های مختلف بازار قدیم قشم بازدید و دستورات مقتضی برای مدیریت سیلاب احتمالی را در این مناطق صادر کرد.
وی در این بازدیدها که به دنبال اعلام هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان صورت گرفت، آخرین وضعیت کانال ها و معابر رفع آب های سطحی را در این محلات با مسئولان و متخصصان ذیربط بررسی و برای افزایش سطح آمادگی این محلات در برابر سیلاب های احتمالی، دستوراتی را صادر و بر اندیشیدن تمهیدات زیربنایی و حل ریشه ای این موضوع تاکید کرد.
این گزارش حاکی است که دکتر افشار فتح الهی همچنین در ادامه بازدیدهای خود در روز پنجشنبه 9 دی ماه از ژئوسایت دره ستارگان، بازدید و طی آن دستوراتی مبنی بر تجهیز این ژئوسایت پربازدید با امکانات رفاهی مناسب و شایسته حضور گردشگران را صادر و بر آماده سازی و راه اندازی بازارچه صنایع دستی و محصولات محلی با رعایت ضوابط ژئوپارک جهانی قشم تا تاریخ  22 بهمن ماه سال جاری، تاکید کرد.
همچنین در این بازدید به دستور سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و درراستای تعاملات بیشتر و استفاده از ظرفیت های دهیاری ها، قرار شد در تفاهم نامه ای، ویزیتورسنتر این سایت برای بهره برداری و ارائه خدمات به گردشگران به دهیاری روستای برکه خلف واگذار شده و از ظرفیت تورگردانان محلی استفاده شود.
براساس این گزارش سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاونان و مدیران این سازمان از بخش های مختلف روستای ریگو قشم  نیز بازدید کردند.
دکتر فتح الهی در این بازدید با هدف تسهیل در دسترسی ساکنان این روستا، دستور داد معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم در اجرای پروژه تعریض ورودی روستا با دهیاری روستای ریگو همکاری کند و همچنین طبق دستور سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم به منظور بهره برداری و ارائه خدمات شایسته تر به مردم و گردشگران و کمک به توسعه فضای اشتغال مردم این روستا، مدیریت اجرایی کمپ پارک ریگو به دهیاری ریگو واگذار می شود.
محل احداث کمپ پارک روستای مسن و اسکله صیادی این روستا مکان های بعدی بازدید های روز پنجشنبه دکتر فتح الهی و هیات همراه بود که در این بازدیدها نیز وی بر اهمیت جامعه محلی به عنوان اولویت سازمان‌ منطقه آزاد قشم تاکید و دستور اقدامات مشارکتی مجموعه عمرانی سازمان با دهیاری روستای مسن جهت احداث کمپ پارک این روستا را صادر کرد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از اسکله صیادی مسن نیز با صدور دستور تامین برخی نیازها و تجهیزات این اسکله صیادی توسط سازمان منطقه آزاد قشم برمشارکت این سازمان با تشکل های صیادی روستای مسن تاکید کرد.
براساس این گزارش دکتر افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان از اسکله سوزا، محل اصلاح هندسی جاده سوزا – رمکان و زمین فوتبال شهر سوزا هم بازدید کرد و در این بازدیدها ضمن اعلام حمایت سازمان از اجرای برخی پروژه ها برای تکمیل و تجهیز این اماکن عمومی و خدماتی در شهر سوزا تصریح کرد:  هدف اصلی سازمان منطقه آزاد قشم، توانمندسازی جامعه محلی و سپردن اداره امور روستاها و شهرها به افراد توانمند جامعه محلی است و همه اقدامات این سازمان یک پای ثابتش باید مردم جزیره باشد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=80389
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن