علمی و تکنولوژی

یادگیری برنامه نویسی پایتون

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره و قدرتمند است.  در توسعه وب، علم داده، ایجاد نمونه‌های اولیه نرم‌افزار و … استفاده می‌شود. خوشبختانه برای مبتدیان، Python بسیار ساده و آسان است. این باعث می‌شود تا شروع برنامه نویسی پایتون یک انتخاب عالی برای یادگیری برنامه‌نویسی برای مبتدیان باشد.

همچنین، پایتون در میان جوامع علمی از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، زیرا از آن برای محاسبه معادلات پیچیده و تحلیل‌های داده استفاده می‌شود. در ادامه به طور دقیق‌تر به این موضوعات می پردازیم که زبان برنامه نویسی پایتون چیست، دلایل محبوبیت برنامه نویسی پایتون، ویژگی‌ها، کاربرد‌ها و چگونگی اختصاص زمان برای یادگیری، پیش نیاز برنامه نویسی پایتون و بازارکار آن می‌پردازیم.

چرا زبان برنامه نویسی پایتون محبوب است؟

زبان برنامه نویسی پایتون به دلایل مختلفی محبوب است.  در ادامه برخی از دلایلی که سبب شده است زبان برنامه نویسی پایتون محبوب شود، آورده شده است:

  • زبان برنامه نویسی پایتون یک نحو ساده دارد که تقلیدی است از زبان طبیعی.  بنابراین خواندن و درک آن آسان‌تر شده است. وجود نحو ساده سبب می‌شود پروژه‌ها سریع‌تر ساخته شوند و شما سریع‌تر پیشرفت کنید.
  • زبان برنامه نویسی پایتون همه کاره است.  پایتون را می‌توان برای بسیاری از وظایف مختلف، از توسعه وب گرفته تا یادگیری ماشین استفاده کنید.
  • زبان برنامه نویسی پایتون  برای مبتدیان مناسب است.
  • زبان برنامه نویسی پایتون  منبع باز است ، به این معنی که استفاده و توزیع آن حتی برای مقاصد تجاری رایگان است.
  • پایتون یک جامعه بزرگ و فعال دارد که به مجموعه ماژول‌ها و کتابخانه‌های پایتون کمک می‌کند و به عنوان یک منبع مفید برای برنامه نویسان دیگر عمل می‌کند. جامعه پشتیبانی گسترده به این معنی است که اگر کدنویس‌ها با مشکل مواجه شوند، یافتن راه حل نسبتاً آسان است. احتمالاً کسی قبلاً با همین مشکل روبرو شده است.

برنامه نویسی پایتون سخت یا آسان؟ | python programming easy or hard

آیا یادگیری برنامه نویسی پایتون برای مبتدیان سخت است؟

پایتون را می‌توان یک زبان برنامه نویسی دوست داشتنی برای مبتدیان دانست، زیرا خوانایی را در اولویت قرار می‌دهد و درک و استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند.  این زبان از لحاظ درک آسان آن شباهت‌هایی با زبان انگلیسی دارد و این امر باعث می‌شود برنامه نویسان تازه کار به دنیای توسعه نرم افزار به راحتی وارد شوند.

پایتون همچنین یک زبان منعطف و پویا است، به این معنی که با قوانین سخت تنظیم نشده و بسیار بصری است. همچنین می‌تواند با سطحی از خطا‌ها همچنان عمل کند.

در واقع سهولت استفاده، یکی از اصول پایه‌گذاری پایتون بود که در سال 1989 توسط گیدو ون روسوم (Guido van Rossum) خالق پایتون، ایجاد شد و بعداً در سال 1991 منتشر شد. هدف اولیه پایتون این بود که برنامه‌نویسی را آسان کند، زیرا بر خوانایی کد تمرکز داشت. زبان برنامه نویسی پایتون همچنین انعطاف‌پذیر است و می‌تواند بر روی پلتفرم‌های مختلف مانند ویندوز، لینوکس و سیستم عامل مک اجرا شود و منبع باز است.

از آنجایی که خوانایی و سایر عناصر ساختاری پایتون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی قابل درک باشند، زبانی عالی برای مبتدیان است. با این حال، پایتون استفاده زیادی دارد و برخی از پیچیده‌ترین وب سایت‌ها و برنامه‌های موجود در جهان را پشتیبانی می‌کند.

مدت زمان یادگیری پایتون | learning python

یادگیری پایتون برای یک مبتدی چقدر طول می‌کشد؟

یک مبتدی حدود 6-8 هفته طول می‌کشد تا اصول پایتون را بیاموزد. اما زمان زیادی برای یادگیری و درک بیشتر خطوط کد در پایتون نیاز است. یادگیری پایتون به زمان زیادی نیاز دارد تا وارد یک حرفه جدید به عنوان برنامه نویس پایتون شوید.

اگر مبتدی هستید و می‌خواهید پایتون را در دو ماه یا کمتر یاد بگیرید، باید یک برنامه تمام وقت را به یادگیری پایتون اختصاص دهید. اگر 40 ساعت در هفته را صرف یادگیری پایتون می‌کنید، در نهایت حدود 250 ساعت طول می‌کشد تا به طور کامل مهارت‌های پایتون خود را توسعه دهید.

اکثر مبتدیانی که علاقه‌مند به یادگیری برنامه نویسی پایتون هستند، برنامه‌ای را ایجاد می‌کنند که در آن ساعات معینی در روز را برای یادگیری اصول پایتون و بخشی دیگر از روز را برای به کار بردن این مهارت‌ها صرف می‌کنند.

اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن به یک نتیجه ی عالی برسید بهترین انتخاب شرکت در یک بوت کمپ برنامه نویسی است.

بوتکمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر یکی از بهترین بوت کمپ های برنامه نویسی در سراسر کشور است که دوره های برنامه نویسی متعددی مثل دوره آموزشی پایتون برگزار می کند که می توانید در آن شرکت کنید. شما پس از گذراندن موفق دوره ها در مپصا اچ آر، برای استخدام به شرکت های معتبر و متقاضی نیرو معرفی می شوید.

بوت کمپ مپصا اچ آر در طول دوره ها به شما امکان تجربه آموزی میدهد و این امکان را دارید که بر روی پروژه های واقعی (با نظارت و همراهی منتورهای مجرب مجموعه) کار کنید. در نتیجه در پایان دوره شما به سطح بسیار خوبی برای ورود به بازار کار خواهید رسید.

پایتون برای چه مواردی استفاده می شود؟

پایتون معمولا برای توسعه وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارها، اتوماسیون‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها و غیره  استفاده می‌شود. از آنجایی که یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون نسبتاً آسان است، توسط بسیاری از غیر برنامه نویسان مانند حسابداران برای انواع کارهای روزمره مانند سازماندهی امور مالی مورد استفاده قرار گرفته است.

چارلز آر سورنس، مدرس دانشگاه میشیگان و کورسرا در کتاب پایتون برای همه می‌گوید: «نوشتن برنامه‌ها یک فعالیت بسیار خلاقانه و مفید است.  شما می‌توانید به دلایل زیادی برنامه بنویسید، از کسب درآمد برای گذراندن زندگی خود تا تجزیه و تحلیل داده‌های دشوار.

با زبان برنامه نویسی پایتون چه کاری می توانید انجام دهید؟

برخی موارد عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل داده‌ها و یادگیری ماشین
  • توسعه وب
  • اتوماسیون
  • تست نرم‌افزار و نمونه‌سازی
  • کارهای روزمره

در اینجا نگاهی دقیق تر به برخی از روش‌های رایج استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون داریم.

1- تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشین

زبان برنامه نویسی پایتون امروزه به یک عنصر اصلی در علم داده تبدیل شده است و به تحلیلگران داده و سایر متخصصان این امکان را می‌دهد تا از این زبان برای انجام محاسبات آماری پیچیده، ساخت الگوریتم‌های یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل داده‌ها و سایر کارهای مرتبط با داده استفاده کنند.

زبان برنامه نویسی پایتون همچنین تعدادی کتابخانه دارد که به کدنویس‌ها این امکان را می‌دهد تا برنامه‌هایی بهتر و کارآمدتر برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و یادگیری ماشین بنویسند.

2- توسعه وب

زبان برنامه نویسی پایتون اغلب برای توسعه قسمت Back End یک وب سایت یا برنامه استفاده می‌شود – قسمت‌هایی که کاربر نمی‌بیند.  نقش پایتون در توسعه وب می‌تواند شامل ارسال داده به سرورها ، پردازش داده‌ها و برقراری ارتباط با پایگاه‌های داده، مسیریابی URL و تضمین امنیت باشد.

3- کارهای روزمره

زبان برنامه نویسی پایتون فقط برای برنامه نویسان و دانشمندان علم داده نیست. یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای کسان دیگر نیز فراهم کند، مانند: روزنامه‌نگاران، صاحبان مشاغل کوچک یا بازاریاب‌های رسانه‌های اجتماعی . زبان برنامه نویسی پایتون همچنین می تواند غیر برنامه نویسان را قادر سازد تا بسیاری از کارها را در زندگی خود ساده کنند.  در اینجا فقط تعدادی از کارهایی که می توانید با زبان برنامه نویسی پایتون به طور روزمره انجام دهید آورده شده است:

  • قیمت‌های بازار سهام یا ارزهای دیجیتال را دنبال کنید.
  • لیست خرید مواد غذایی خود را به روز کنید.
  • به طور تصادفی کارها را میان اعضای خانواده تقسیم کنید.
  • فرم های آنلاین را به صورت خودکار پر کنید.
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=87846
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن