انرژی

کاهش میزان هدر رفت شبکه برق تهران

مسعود عزیزی معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص هدر رفت شبکه توزیع برق در کشور گفت: در حال حاضر از ۹/۲ در سال ۹۲ به ۶/۲ در پایان سال ۹۹ رسیده ایم که این یک موفقیت بزرگ برای ما است و برنامه‌ریزی داریم این عدد را نیز کاهش دهیم.

هزینه‌های هنگفت برای کاهش تلفات شبکه برق

او ادامه داد: در واقع کاهش هدر رفت شبکه توزیع برق کشور کار سختی است که باید با تجهیزات و هزینه‌های هنگفتی در این راستا صورت گیرد.

معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران اضافه کرد: خوشبختانه طبق آمار به دست آمده میزان هدر رفت شبکه توزیع برق در تهران در کشور و دنیا، جایگاه مطلوب و قابل قبولی دارد و در حال حاضر در پایتخت هدف گذاری صورت گرفته است که این عدد تا ۶/۲ کاهش پیدا کند.

عزیزی بیان کرد: متاسفانه به دلیل فرسودگی شبکه انتقال، برق زیادی هدر می‌رود، و باید با اصلاح و نوسازی شبکه انتقال از هدررفت برق جلوگیری شود.

او تصریح کرد: سومین زیان وارده از محل تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع، هدر رفت برق تحویلی به شبکه انتقال و توزیع کشور است که هزینه‌های هنگفتی را می‌طلبد.

معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: اگرچه شعار این روز‌های دولت کاهش مصرف برق است، اما در تحقق این موضوع باید به شبکه فرسوده برق نیز توجه شود.

عزیزی اظهار کرد: برنامه‌ای در سال ۱۳۹۲ در وزارت نیرو و صنعت برق تدوین شده بود که برمبنای آن هدف‌گذاری شد تا تلفات را در بخش توزیع نیروی برق تک‌رقمی شود.
او ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ تلفات شبکه توزیع برق کشور ۱۴.۸۳ درصد بود و در طی سال‌های گذشته، اقدامات فنی در بخش شبکه و همین طور اقداماتی که برای ساماندهی برق‌دزدی‌ها و دست‌کاری کنتور‌ها در بخش غیر فنی تلفات لازم بوده صورت گرفته است. همچنین در پایان سال ۱۳۹۸ برای اولین بار در تاریخ صنعت برق ایران، میزان تلفات تک رقمی شد و به عدد ۹.۷۶ درصد رسید.
معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون تلفات شبکه توزیع برق کشور حدود ۵ درصد کاهش یافته است، به طوری که برای تحقق این کاهش ۵ درصدی تلفات، ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم و این سرمایه‌گذاری هم باعث کاهش تلفات شده و هم موجب شده است که ۳۲۰۰ مگاوات نیروگاه جدید احداث نکنیم؛ در واقع این مقدار نیروگاه باید احداث می‌شد تا صرف تأمین برق شود.
عزیزی بیان کرد: در واقع با سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومانی در بخش کاهش تلفات شبکه توزیع و کاهش ۵ درصدی تلفات در این بخش، ۵۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در بخش نیروگاهی و شبکه‌های انتقال صورت گرفته است.
او در پایان تصریح کرد: همچنین با کاهش ۵ درصدی تلفات شبکه توزیع، ۱۶ میلیارد لیتر سوخت صرفه‌جویی شده و ۴۲ میلیون تن گاز آلاینده وارد هوای کشور نشده است.
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=32518
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن