کارآفرینی

کارآفرینی نیاز به سرمایه در گردش دارد

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، شبنم مرادی، مشکل اساسی اش را تامین سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه و خرید دستگاه‌ دانست و افزود: اگر سرمایه و تسهیلات به او اختصاص دهند اشتغال زیادی باتوجه به کیفیت کالا و بازاری که در اختیار دارد، ایجاد می کند.

 او که در زمینه تولید دستگیره و ابزار و یراق کابینت فعالیت می کند، اظهار داشت: تولیداتش از نمونه های خارجی در بازار با کیفیت تر است و مشتریان عمده او محصولش را با عنوان کالای لوکس به فروش می رسانند.

مرادی به بازار فروش تولیداتش در استان های همجوار و شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: کیفیت تولیداتش توان رقابت با نمونه های خارجی در بازار عراق را دارد و اگر امکان حضو در بازار این کشور برای او فراهم شود می تواند بخشی از بازار فروش آنجا را به دست آورد و این موجب اشتغالزایی خوبی در استان می شود.

او شروع کارش را در سال ۸۹ عنوان کرد و افزود: سرمایه اولیه اش با فروش خودرو پراید به مبلغ هفت میلیون تومان بدست آورده و کارش نیز ابتدا از حیاط خانه پدرشوهرش آغاز کرده است.

این بانوی کارآفرین کرمانشاهی در ادامه با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه تسهیلات بانکی استفاده نکرده است، افزود: تولیداتش را کم کم و مرحله به مرحله با سرمایه شخصی و خانوادگی توسعه داده است.

آرزوی احداث یک کارخانه دارم

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربیاتش در تولید، ابراز امیداوری کرد: اگر سرمایه در گردش در اختیار داشته باشد می تواند مواد اولیه با تناژ بالا و دستگاه های مادر و چندکاره خریداری کند و به آرزویش یعنی تبدیل کارگاهش به کارخانه برسد.

او با بیان اینکه کارگاه تولیدی اش اکنون ظرفیت اشتغال ۱۶ نفر را دارد و گفت: می تواند اشتغال زیادی به شرط داشتن سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه ایجاد کند اما اکنون مواد اولیه زیادی در اختیار ندارم و مجبورم برای اینکه کار تعطیل نشود با یک سوم ظرفیت ادامه بدهم.

بانوی کارآفرین نمونه کرمانشاهی در سال ۹۹ در ادامه به تاثیر مخرب شیوع بیماری کرونا بر میزان تولیداتش اشاره کرد و افزود: تولید وابسته به میزان تقاضا و کشش بازار دارد که متاسفانه باگسترش این بیماری فعالیت های اقتصادی به میزان زیادی تحت تاثیر قرار گرفت و او نیز مجبور است با کاهش تقاضا بازار برای کالاهایش بسیاری از دستگاه ها را خاموش کند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=33189
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن