کارآفرینی

کارآفرینی سلامت؛ گستره‌ای وسیع برای موفقیت

کارآفرینی سلامت گستره وسیعی است که زیرشاخه‌های متعدد و متنوعی دارد. کافی است ایده‌ای خلاقانه و کاربردی برای تسریع و تسهیل امور داشته باشید تا موفقیت کسب و کار شما تضمین شود. دلایل متعددی برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت وجود دارد که مهمترین آنها، نیاز دائمی مردم به این حوزه است.

کارآفرینی سلامت حوزه‌ای است که بسیاری از افراد در گذشته در ظرفیت و کارایی آن تردید داشتند. پیش از این تصور می‌شد ورود به عرصه سلامت ریسک بالایی دارد و با توجه به پیشرفت‌های کند در این حوزه ظرفیت چندانی برای نوآوری و خلاقیت در آن وجود ندارد.

در حالی که موفقیت استارت آپ‌ها در عرصه سلامت در چند سال اخیر نشان داد کارآفرینی سلامت عرصه‌ای جدید و گسترده برای راه‌اندازی کسب و کار و ارائه ایده‌های جدید است.

چرا کارآفرینی سلامت ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

سلامت، نیاز ضروری بشر

یکی از نیازهای ضروری بشر حفظ سلامت جسمی در حوزه پیشگیری، مراقبت و درمان است. پس اولین ویژگی برای راه‌اندازی یک کسب و کار که رفع نیاز مشتری است در این عرصه وجود دارد. هرقدر دنیا و تکنولوژی پیشرفت کند بشر از مراقبت و درمان جسمی خود بی‌نیاز نمی‌شود.

ظهور پدیده‌ای مانند ویروس کرونا هم مردم را بیش از پیش نسبت به سلامت خود حساس نموده است. لذا کارآفرینی سلامت اگر ایده مناسبی داشته باشد به خوبی می‌تواند به یک کسب و کار موفق و پرسود تبدیل شود.

تنوع خدمات در حوزه سلامت

تنوع فراوان

علیرغم تصورات اولیه در کارآفرینی سلامت، حوزه‌های متنوع بسیاری وجود دارد که امکان یافتن ایده‌های تازه و کاربردی را افزایش می‌دهد. حوزه تغذیه سالم، فعالیت‌های ورزشی، پیشگیری، درمان، خدمات مراقبتی، خدمات کمک درمانی، خدمات دارویی، گیاهان دارویی، خدمات مشاوره و روانشناسی مهمترین بخش‌های حوزه سلامت است که در هر یک می‌تواند هزاران ایده خلاقانه نهفته باشد.

امروزه و به خصوص در شرایط قرنطینه اعتماد عمومی به ایده‌های تازه و کسب و کارهای آنلاین افزایش یافته است. بنابراین با طراحی یک نرم‌افزار قدرتمند و کاربردی به سادگی می‌توان یک کسب و کار موفق و پایدار راه‌اندازی کرد.

تصور کنید با توجه به اقبال عمومی به گیاهان دارویی یک نرم‌افزار کاربردی که امکان مشاوره با متخصصین طب سنتی و نیز فروش گیاهان دارویی را فراهم کند تا چه اندازه می‌تواند با موفقیت روبرو شود.

نیاز جامعه

درک نیازهای جامعه و ارائه ایده‌ای خلاقانه برای رفع آن نیازها مؤلفه‌های اصلی کارآفرینی هستند. یکی از امتیازاتی که می‌تواند سبب تضمین موفقیت کارآفرینی سلامت شود نیاز جامعه به دریافت خدمات آسان‌تر و ارزان‌تر است. ارائه یک ایده خلاقانه برای تسریع و تسهیل خدمات در حوزه سلامت می‌تواند ضامن موفقیت در این کار باشد.

تصور کنید ایده ساده شبکه‌ای برای نگهداری و ارسال تصاویر پزشکی تا چه اندازه می‌تواند موجب صرفه‌جویی برای بیماران شود. تنها کافی است مراکز عکسبرداری، پزشکان و بیماران عضو یک شبکه مشترک باشند تا دیگر نیازی به چاپ و نگهداری عکس‌های تشخیصی نباشد. بیمار یا پزشک در هر کجا که باشند با وارد کردن نام کاربری خود به سادگی می‌توانند تصویر را در سیستم خود مشاهده کنند.

عدم نیاز به تخصص در حوزه سلامت

مهمترین ویژگی کارآفرینی حوزه سلامت این است که لزوماً نیاز به تخصص در حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد. زیرا در عرصه خدمات سلامت کافی است شما تنها رابط میان متخصصین و مردم باشید.

البته تولید محصولات جدید و خلاقانه در حوزه سلامت نیز می‌تواند شاخه‌ای از کارآفرینی سلامت باشد ولی به جز آن، بخش خدمات سلامت حوزه گسترده‌ای است که لزوماً نیاز به تخصص ویژه در این زمینه ندارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65874
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن