کارآفرینی

کارآفرینی با طعم عسل

کارآفرینی با طعم عسل بسیار دلنشین و جذاب خواهد بود. پرورش زنبور عسل در صورت رعایت قواعد علمی، پیشه‌ای بسیار سودآور و اشتغال‌آفرین است. کارآفرینی و کسب‌و‌کاری با طعم عسل را نه تنها با دید اشتغالزایی بلکه با دید ترویج روحیه کارآفرینی، استقلال، تولید داخلی و همچنین حرکت در مسیر خودکفایی کشور عزیزمان دید.

فعالیت های کارآفرینانه با تکیه برتولید محصولات داخلی در شرایط حال حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فعالیت های کارآفرینانه ای که علاوه بر کم هزینه بودن بتوانند با فراهم نمودن بسترهای خود اشتغالی و ایجاد اشتغال خانواده، در زمان کمی به درآمد زایی رسیده و از فاکتورهای زودبازده بودن برخوردار باشند.

کیفیت عسل طبیعی ایران در جهان زبانزد است، که البته یکی ازدلایل آن  اقلیم منحصر به فرد و شرایط طبیعی کشورمان است. در گذشته ای نه چندان دور، تعداد افرادی که در مشاغل اینچنینی مشغول به کار بودند، بسیار بیشتر از امروز بود. اما با افزایش موج شهرنشینی و مهاجرت جوانان بیکار از روستاها به شهرها ، رفته رفته میزان فعالیت در این حرفه کاهش یافت. تا جایی که متاسفانه این صنعت علی رغم پتانسیل بالای خود در راستای ایجاد اشتغال زایی و کسب درآمد حال و روز خوبی ندارد.

عسل از جمله محصولاتی است که علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای جهان متقاضی دارد.طبق آمارهای منتشرشده ایران با تولید بیش از نود هزار تن عسل در سال ، در بین پنج کشور اول تولید عسل قرار دارد. با توجه به ظرفیت بالای کشور در تولید عسل ارگانیک و البته ارزآوری این محصول، چنانچه تبلیغات مناسب در این حوزه صورت بپذیرد، می توان فعالیت های هدفمند تری را برای کسب بازارهای جهانی انجام داد. ترویج این سبک از کارآفرینی از سوی نهادهایی چون جهاد کشاورزی و پرداخت تسهیلات مناسب می تواند مسیر پر پیچ و خم اشتغالزایی آن هم در اشتغال های کوچک و خانگی را به مراتب هموارتر سازد.

کسب‌و‌کاری با طعم عسل
کسب‌و‌کاری با طعم عسل

اگر شما هم به فعالیت در این شاخه علاقه مندید، می توانید  با سرمایه‌ ای نه چندان زیاد این کسب و کار را آغاز کنید و پس از مدتی به سود بسیار خوبی دست پیدا کنید. به شرط آنکه بتوانید عسل مرغوب و با کیفیتی تهیه نمایید. با این شرایط می ‌توانید به سرعت بازار خود را بیابید و جایگاه خود را در میان رقبای این عرضه تثبیت نمایید. با توجه به خواص درمانی و البته تغذیه ای عسل، با پرورش زنبور عسل و اجرایی کردن این ایده می توانید کارتولیدی با سرمایه کم استارت بزنید و با توجه به بازارهای صادراتی این محصول، بعد از مدتی در حوزه ی صادرات نیز مشغول به فعالیت شوید.

عسل ؛ محصول جدیدی نیست، اما شرکت‌های بسته ‌بندی خلاق با ارائه طرح‌های بسته‌ بندی جدید، سعی در فروش بیشتر محصولات خود دارند. حتی اگر نمی توانید مستقیما در حوزه ی تولید عسل و زنبورداری فعالیت نمایید، می توانید در حوزه ی بسته بندی محصولات عسل مشغول به فعالیت باشید. عسل به دلیل نداشتن آب، به شرط دوری از رطوبت، در مدت طولانی فاسد نمی‌شود. عموما برای حفظ قدرت ضد میکروبی عسل آن را در مکانی تاریک و یا در ظرف شیشه ای مات یا تیره خارج از یخچال نگه داری می کنند. امروزه بسته بندی عسل ، خود حرفه ای منحصر به فرد و سود ده است. بسته بندی های جذاب، خلاقانه و مناسب جهت نگهداری این ماده ی مغزی روز به روز در حال افزایش است و می توان با ایده هایی نو درآمد قابل توجهی در این حوزه کسب نمود.

مهندس امین رشیدی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=90185
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن