اجتماعی

چگونه از همین امروز تولید کننده شویم؟

برای اینکه از همین امروز تولید کننده شویم باید با نحوه راه‌اندازی کارگاه‌های تولید کوچک آشنا شویم. امروزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک در فضای خانه قابل انجام است. کافی است بازار مورد نظر را به دقت بررسی کنید و با اطلاعات کامل کار خود را آغاز کنید.

امروز بیش از هر زمان دیگر می‌توان گفت تنها راه خروج از رکود اقتصادی این است که از همین امروز تولید کننده شویم. اگر در گذشته خرید برخی اجناس خارجی در مقایسه با هزینه‌های تولید به‌صرفه‌تر بود با قیمت دلار امروز چنین توجیهی پذیرفتنی نیست. البته به شرطی که برای خرید مواد اولیه مجبور به پرداخت دلار نباشیم. به عبارت دیگر در شرایط فعلی جامعه ما راه‌اندازی کسب و کار تولیدی با مواد اولیه و تجهیزات بومی ارزشمند است. این کار گرچه دشوار است ولی غیرممکن نیست. نگرش تولید هم در کسب و کارهای کوچک و هم در کسب و کارهای کلان قابل اجرا است. ما در این مطلب تعدادی از بهترین ایده‌های تولید در کسب و کارهای خانگی را معرفی می‌کنیم.

بهترین ایده‌ها برای اینکه از همین امروز تولید کننده شویم

تولید عرقیات گیاهیبرای تولید عرقیات گیاهی به دو دستگاه عرق گیری و دستگاه دربند دستی نیاز دارید. دستگاه تقطیر خانگی از جمله دستگاه‌هایی است که خرید آن نیاز به سرمایه زیادی ندارد. این کسب و کار تولیدی از لحاظ بازگشت سرمایه و درآمد جزو مشاغل زود بازده محسوب می‌شود. راه‌اندازی دستگاه تقطیر حدود 20 متر فضا نیاز دارد.

تولید ارده و کره

دستگاه ارده گیر و کره گیر نیز دستگاهی است که تنها به 12 متر فضا نیاز دارد. یکی از مزایای دستگاه کره گیر این است که میزان ورودی و خروجی آن یکسان است. یعنی مثلاً از هر ده کیلوگرم بادام زمینی می‌توانید ده کیلوگرم کره بادام زمینی تولید کنید.

تولید فلافل

فلافل از جمله مواد غذایی محبوب، مقوی و ارزان است. بنابراین فروش فلافل می‌تواند کسب و کار پرسودی باشد. با خرید یک دستگاه فلافل زن می‌توانید فلافل را در قالب تازه، منجمد یا ساندویچ به فروش برسانید. با اضافه کردن یک دستگاه سرخ کن و دستگاه دوخت ریلی می‌توانید در کارگاه خانگی خود برای سه نفر شغل ایجاد کنید. راه‌اندازی دستگاه فلافل زن حدود 24 متر فضا نیاز دارد.

چگونه از همین امروز تولیدکننده شویم؟
چگونه از همین امروز تولیدکننده شویم؟

 

تولید روغن

دستگاه روغن گیری از انواع دانه‌های گیاهی یکی دیگر از دستگاه‌های مناسب برای کسب و کار خانگی است. راه‌اندازی دستگاه روغن گیری حدود 12 متر فضا نیاز دارد. دستگاه روغن گیری کنجد محبوب ترین دستگاه روغن گیری است. با توجه به محبوبیت روغن‌های طبیعی در میان مردم می‌توانید از این کسب و کار درآمد خوبی کسب کنید.

تولید لباس

لباس یکی از نیازهای بشر است که همواره بازار خوبی برای آن وجود دارد. کافی است مزیت رقابتی خاصی داشته باشید تا به درآمد بالایی برسید. حتی اگر در زمینه خیاطی استعداد و مهارت کافی ندارید می‌توانید با همکاری یک خیاط کار خود را راه‌اندازی کنید. تنها از طریق بازاریابی و فروش لباس می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید. اما مهم این است که تولیدات شما ویژگی خاصی داشته باشند. مثلاً تولید ملزومات حجاب برای نوجوانان یکی از حوزه‌های کشف شده در سالهای اخیر است.

با پنل خورشیدی در خانه تولید کننده شویم
با پنل خورشیدی در خانه تولید کننده شویم

 

تولید برق

این مطلب را با پیشنهادی خاص و متفاوت به پایان می‌بریم. یکی از مشاغل خانگی جدید و خاص، استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تولید برق است. تولید برق از انرژی خورشیدی از جمله اقداماتی است که علاوه بر منافع شخصی، منافع اجتماعی و زیست محیطی بسیار فراوانی دارد. تنها مشکل این کسب و کار قیمت بالای تجهیزات آن است. اما اگر سرمایه‌ای برای شروع کسب و کار خانگی دارید حتماً در مورد پنل‌های خورشیدی نیز تحقیق کنید.

در پایان به خاطر داشته باشید اگر از همین امروز تولید کننده شویم، استقلال و رونق اقتصادی کشور در انتظار فرزندانمان خواهد بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=79538
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن