گزارش

چه زمانی شیر ظرفشویی شاوری را از میان انواع شیر سینک ظرفشویی انتخاب کنید؟

شیر سینک ظرفشویی مدل های مختلفی دارد که نه تنها از نظر ظاهری (طرح و رنگ) با یکدیگر تفاوت دارند، بلکه از نظر  مکانیزم عملکرد نیز یکسان نیستند. همین تفاوت در مکانیزم باعث تفاوت در قیمت شیر سینک ظرفشویی و تفاوت در نوع کاربرد خاص انواع شیر ظرفشویی است. به همین علت است که راهنمای خرید شیرآلات ظرفشویی به نسبت سایر انواع شیرآلات بهداشتی بیشتر به چشم می خورد. در این مقاله بر روی یکی از انواع شیر ظرفشویی، شیرآلات شاوری یا شلنگدار، تمرکز کرده ایم تا تمام جوانب خرید شیر آشپزخانه شاوری را بررسی کنیم.

از کجا بدانید که چه نوع شیر سینک ظرفشویی مناسب کار شماست؟

شیر آشپزخانه مانند انواع شیرآلات ساختمانی دیگر مدل های متفاوتی دارد. انواع شیر ظرفشویی در مدل ها و طرح های گوناگون به بازار عرضه می شود. این تنوع نه فقط در قیمت شیر ظرفشویی و ظاهر آن بلکه در عملکرد شیر سینک ظرفشویی خود را نشان می دهد. انواع شیرآلات آشپزخانه را می توان به شیر ظرفشویی شلنگدار، شیر آشپزخانه فنری، شیر ظرفشویی دوکاره و… دسته بندی کرد. همانطور که در راهنمای خرید انواع شیر سینک ظرفشویی آورده شده است، در صورتی که امکانات مورد نیاز شما به شرح زیر است، یک شیر ظرفشویی شاوری مناسب ترین انتخاب برای آشپزخانه شماست.

شیر سینک ظرفشویی از نوع شلنگدار

امکان شستشوی آسان ظروف بزرگ و دسترسی به همه نقاط سینک

معمولاً آبکشی ظروف بزرگ در داخل سینک ظرفشویی دشوار است و باعث پاشیدن آب بر روی زمین و کابینت ها می شود. به کمک یک شیر ظرفشویی شاوری می توانید به راحتی ظروف بزرگ خود را در سینک آبکشی کنید و دیگر نیازی به چرخاندن آن ها نیست. علاوه بر این، آبکشی سینک نیز به کمک شیلنگ بلند این نوع شیر آشپزخانه بسیار ساده تر و سریع تر است و دیگر نیازی به استفاده از پارچ جهت رساندن آب به نقاط مختلف سینک نخواهید داشت.

امکان شستشوی خردسالان

اگر فرزند شما کوچک است و سینک ظرفشویی شما جادار، به راحتی می توانید به کمک یه شیر ظرفشویی شاوری او را در آشپزخانه حمام کنید. این کار احتمالاً آسان تر از حمام کردن کودکتان در سرویس حمام است. ارتفاع سینک ظرفشویی مناسب تر است، حالت اسپری شیر ظرفشویی شاوری آماده به خدمت است و دیگر نگران خیس شدن لباس های خود در حمام نخواهید بود.

امکان اسپری آب

یکی دیگر از امکانات جذاب شیر ظرفشویی شاوری حالت اسپری آب است که علاوه بر پوشش فضای بیشتر باعث مصرف بهینه آب نیز می شود. بیشتر مدل های شیرآلات شاوری مجهز به حالت بارانی یا اسپری آب است. با فشار دادن یک دکمه می توانید مدل پاشش آب را تغییر داده و بر روی مدل مورد نیاز خود قرار دهید.

شیر ظرفشویی شاوری چیست؟

شیرآلات شاوری امکان دسترسی 360 درجه به تمامی نقاط سینک را به واسطه یک شیلنگ شاوری معمولاً 1 متری ایجاد می کند. کاربر می تواند با بیرون کشید سر آبریز شیر سینک ظرفشویی شاوری این شیلنگ را از محل قرار گرفتنش در زیر سینک ظرفشویی باز کند و پس از پایان کار دوباره آن را در جای اولیه قرار دهد. نیازی نیست این شلنگ با دست در محل اولیه خود جمع شود، بلکه به واسطه وزنه شاوری که به آن آویزان است با کوچکترین فشاری جهت قرار گرفتن در محل اولیه خود، به داخل شیر ظرفشویی کشیده می شود. البته این کشش به میزانی نیست که کاربر را موقع کار با شیر ظرفشویی شاوری آزار دهد.

شیر ظرفشویی شاوری، یکی از انواع شیرآلات آشپزخانه

نکات تکمیلی در زمان خرید شیر ظرفشویی شاوری

پس ابتدا امکانات مورد نظر خود را مشخص کنید، بودجه مورد نیاز خود را با توجه به قیمت شیر سینک ظرفشویی مورد نظر خود کنار بگذارید، سپس کیفیت، گارانتی و جنس شیرآلات ظرفشویی در آن دامنه قیمتی را بررسی و مناسب ترین شیر ظرفشویی را انتخاب کنید. همیشه هم می توانید از یک راهنمای خرید شیرآلات کمک بگیرید تا هیچ نکته مهمی را فراموش نکنید.

طرح شیر ظرفشویی شاوری باید متناسب با سلیقه شما و دکوراسیون آشپزخانه شما باشد. شیر آشپزخانه نسبت به شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام بیشتر در معرض دید است و انتخاب آن از نظر تأثیرش بر روی دکوراسیون، اهمیت بیشتری دارد. گارانتی شیر ظرفشویی شاوری از مهمترین مواردی است که عموماً به نفع قیمت شیر ظرفشویی ارزان کنار گذاشته می شود. اما شیرآلات ساختمانی بدون گارانتی حتی اگر در ابتدا ارزان به نظر برسد، در صورتی که دچار ایراد شود، پردردسر و پرهزینه خواهد بود. شیرآلاتی دارای گارانتی تهیه کنید! جنس شیر ظرفشویی شلنگدار نیز یکی دیگر از موارد پر اهمیتی است که در زمان خرید باید در نظر داشته باشید. آلیاژ شمش برنج استاندارد دارای 58 تا 60 درصد مس و حدود 38 درصد روی و زیر 2.5 درصد سرب است که خطری برای سلامتی کاربران ایجاد نمی کند و دوام بالایی نیز دارد. از خرید شیرآلات پلاستیکی و سربی جداً پرهیز کنید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=89133
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن